Vaccinationsfunderingar

turbofling

Trådstartare
Idag var vi hos barnläkaren för 1-arskontroll.
Läkaren informerade da oss om att hon rekomenderade att vaccinera mot meningokocker (typ C). Det ingar inte i det allmänna vaccinationsprogrammet men hon rekomenderade att man köpte till det eftersom den sjukdomen är ganska vanligt i den här delen av Österrike.

Skulle vi bo kvar här skulle det inte vara sa mkt att fundera pa men vi kommer flytta till Sverige om ungefär 4 manader. Läste lite och i Sverige är typ B vanligast och mot den finns inget vaccin. Jag funderar pa om det inte är onödigt att ge henne vaccinet mot typ C när vi ända ska flytta.

Hur skulle ni ha resonerat?

Sv: Vaccinationsfunderingar

Jag hade nog tagit det ändå, ni åker väl troligen tillbaka på semester ibland, och det gör väl ingen skada?

Grattis till flytten!

Sv: Vaccinationsfunderingar

Hit kommer vi nog aldrig aka pa semester, men vi ska kolla upp hur det ser ut i den delen där sambons föräldrar bor. Tex. sa barnläkaren att i Wien typ B vanligare än C.

Liknande trådar

Småbarn Flytten hem till Sverige närmar sig, och jag planerar nya lägenheten för fullt. Roligast är planera är barnrummet, även om Emilia nog...
Svar
12
· Visningar
7 416
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år I Sverige ingår det väl i det allmänna vaccinationsprogrammet nu? Det gör det inte här i Österrike, och barnläkaren pratade med oss om... 2
Svar
21
· Visningar
2 046
Senast: lingonben
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 732
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka