Vaccinering och massage

Coop

Trådstartare
Hej
Hästarna ska få sprutor i morgon mot botulism och stelkramp. Tänkte även att massören skulle få massera ena hästen. Är det bra eller inte på samma dag?

Ska fråga massören när hon ringer sedan men tänkte fråga er lite först.

Sv: Vaccinering och massage

Misstänker att det inte är bra men massören bör ju veta.

Jag skulle inte massera en häst som nyss fått vaccination.Vänta några dagar eller ta massagen nån dag innan. För säkerhets skull. Vaccination sätter ju sprätt på immunförsvaret och det kan ju ibland bli för mycket men fråga gärna efter veterinärens åsikt.:idea:

Onödigt att lägga det samma dag, bättre låta det gå några dagar eller en vecka emellan.

Liknande trådar

Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
571
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: igbest
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
306
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023