Vaccinering vid utställning?

I

IrishCobTinker

Hej!
Jag har letat efter ett svar på internet men hittar inget. Jag ska ställa ut min häst nu i vår och han är bara vaccinerad mot stelkramp. Måste dom ha influensan för att få ställa ut dom? Det är en welsh häst det gäller. Tacksam för svar!
 
Sv: Vaccinering vid utställning?

Det krävs ju för tävling enl TR, och utställning borde väl räknas som en slags tävling, eller!? Ring utställningsanordnaren och hör!
 
Sv: Vaccinering vid utställning?

Iallafall krävs det för att få vistas på vissa anläggningar, men det borde stå i propositionen/tävlingsinfo tycker jag.
 
Sv: Vaccinering vid utställning?

Så här står det i propositionen.

Allmänna bestämmelser:

Anmälningstiden utgår den 10 maj 2009 , poststämpeln räknas.
Anmälningsblankett finns i tidningen eller att hämta på vår hemsida: www.skaraborgsponnyavel.se.
Anmälan sändes till Sara Strömberg, Kleve Åsle, 521 91 Falköping Tel. 0515-360 86
Anmälningsavgiften är 200 kr/ ponny. Anmälningsavgiften sättes in på SPA`s pg 68 39 90-6 samtidigt med anmälan.
Ange hästens namn och klass på talongen.
Utställare ska vara medlem i Skaraborgs Ponny Avel. Medlemsavgiften i SPA för 2009 är enskild 150 kr eller familj 200 kr.
Deltagande raser: Shetland, Russ, Welsh alla sektioner, New Forest, Connemara, Exmoor, Dartmoor och Svensk Ridponny, Rid och Sportponny samt Kaspisk ponny.
Anmäld ponny skall vara registrerad i SPAR eller införd i Riksstambok.
Hingst 2 år och äldre skall visas i träns av person över 16 år. Uppvisare skall bära hjälm.
Om utställningen måste ställas in pga. ”force majeure” återbetalas halva anmälningsavgiften.
Hästägarförsäkran skall skrivas på i sekretariatet FÖRE urlastning.
Allt deltagande sker på egen risk. Utställare måste själv beakta ev. jäv situation.
Hederspris tilldelas förtjänta ponnyer. Klassvinnare med minst 38p och guldbelönade tävlar om BIR.
BIR och res. BIR i varje ras tävlar om BIS. Godkända hingstar tävlar om eget BIS.
Rätten till ändringar förbehålles.




Domare: Helena Kättström



Utställningsklasser

1. 4 åriga och äldre avelsgodkända hingstar



2. 1 -åriga hingstar och valacker.

3. 2 -åriga hingstar och valacker.

4. 3 -åriga o äldre premierade hingstar, hingstar och valacker

5. 1 -åriga ston

6. 2 -åriga ston

7. 3 -åriga ston

8. 4 -åriga och äldre gallston
 
Sv: Vaccinering vid utställning?

Det har aldrig vart det på en utställning jag varit på (och jag har varit på många). De brukar råda om att man har det men det är inget vång.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: Ponylove
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 083
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp