Bukefalos 28 år!

Vaccinering

M

mizzcat

Ska ta med katten på drop-in vaccinering imorgon. Ska jag ta både för kattsnuva och kattpest eller vad är det som gäller? Han är vaccinerad en gång förut i samband med kastreringen, men tiden för andra vaccineringen har gått ut. Han är alltså inte grundvaccinerad.
 
Ja, vaccinera mot både kattpest ch kattsnuva du. Det finns ingen anledning att INTE göra det, och de allra flesta vacciner som veterinärena har är mot både och, så om du vill vaccinera mot bara det ena så blir det säkert dyrare, för då måste de ju hämta hem något annat vaccin som de förmodligen inte har hemma...

Om han inte är grundvaccinerad så borde du nog göra det. Då vaccinerar du nu, och sedan igen om tre-fyra veckor.
 
Båda två... det är ett kombinationsvaccin. Sedan får du göra om det om ett par veckor.
 
Tack för svaren! Imorgon ska kisse få sig ett stick hehe :D
 
Tack för svaren! Imorgon ska kisse få sig ett stick hehe :D

Din också? :) Dags för Snuttis' årliga vaccination imorgon, och då ska morsan få se på motsträvig kise! ;) :devil: :love:
 
Hehe det gick faktiskt bra för oss, Isse sa inget om sprutan! :)
Hur gick det för er?
 
Han var inte alls motsträvig och anade ingenting när jag skulle få på honom selen och lura in honom i buren. :confused: Men sen blev han lite orolig.

I väntrummet, medans jag köade vid inskrivningen, ylade han högt och olyckligt. Sedan fick han sitta i mitt knä. Han var så rädd att han skakade, den stackar'n! (bara åsynen av en veterinär gjorde att han skakade ännu mer!!)

Vaccinationen tog bara tjugo sekunder från det att vi blev inropade till det att vi kom ut igen, och det gick bra. Inget bråk, men rädd var han. Han ylade olyckligt i bilen på vägen hem sedan, men han har inte varit sur på mig. :)

Stackars kise tycker inte alls om veterinären!!
 

Liknande trådar

Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
669
Senast: Sassy
·
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 668
Senast: JohannaB
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 936
Senast: cirkus
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 043
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp