Vackra padar.

Före året köpt jag 3 st Show Pads (de fina tjocka, inte de tunna billiga) på ebay för $26.90. Billigare kan man inte hitta.

Sv: Vackra padar.

Tack för info....det tog en stund o hitta...
Men 5e gången gillt, så:)
Den är faktiskt sååå snygg, tycker jag..

Hysteriska mönster, men kul idé om man vill snabbförnya i mindre sammanhang (inte tävlingar, snälla). Men de där polobandagen...
:idea:
Om jag köper 4 meter bra tjock fleece, klipper den i 10 cm breda remsor (kantar ev med elastisk raksöm) och syr på karborrefnuttar, så har jag 7 par benlindor, som inte ser ut som andras..rätt skoj idé! (ok, 7 par blev ju mysko, men fleece brukar vara 140 cm bred)

Du behöver inte köpa några 4 meter! Det går utmärkt att skarva! (blir det 7 par ger du garanterat bort/ säljer några å då är du ju inte ensam längre;) )

Ja håller med om att paddarna inte är lämpade för tävling för b- a- nivå, men till mindre tävlingar om man vill vara fin utan att ha en pad för 1500:- eller på clinic tycker ja det passar, eller varför inte liva upp lite i vardagen!
sen så älskar ja att matcha grejjer, här kan man ju verkligen få utlopp för det:love:

Jodå, jag har fått lätt "ha-begär" efter att ha köpt några stycken och börjat sy själv, dock svårt att få dom så stabila som orginalet med vad en normal symaskin klarar av att sy i:angel: sen att hitta lika roliga mönster är ju inte heller lätt... Har sytt en "jul-pad" av en gardin, en neon grön och har precis köpt ett skogs grönt möbeltyg som ja tror han blir fin i, har använt ett vanligt täcke som fyllning...

om du är i närheten av överskottslagret? så finns det militarfiltar av ylle det funkar bra att använda till att sy egna show filtar, det är lite tyngd i yllet bara att klippa ut storleken och "klä" med det tyg man vill ha men man måste ha en riktig pad under.:)

Tack för tipset! Det hade jag inte alls tänkt på, den sista (mörkgröna) blev den bästa hittils, tackvare tjockt möbeltyg, men fortfarande för sladdrigt i min smak. Jag har ju ett antal mil till öb men nån gång ska man väll ha vägarna förbi!

Ja men just det..zig-zaga..tänkte inte på det :)
Synd att jag inte hade idén klar när jag var på symässan i Solentuna i höstas, polobandage går ju åt när vi spelar sopkvastpolo :)
Men åter till TS: Mayatex är mina favoritfiltar :
http://www.mayatex.com/

Så här ser dom ut på...
DSC00045_edited.jpg

Snygga ben!

(För övrigt är paden jättesnygg)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Funderade lite på hur man ser på sina hundar. Vad ser ni när ni tittar på eran hund? Tror ni att andra ser på er hund på samma sätt... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 347
Övr. Katt Min gamla katta (17+) har börjat tycka att det är jobbigt med torrfoder och efter att ha provat oss fram lite har jag konstaterat att... 2
Svar
22
· Visningar
1 078
Senast: ameo
·
Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
572
Senast: iliedtoday
·
Hästmänniskan För drygt en månad sedan var jag med om en svår ridolycka och nu känner jag att jag håller på att trilla ner i ett mörkt hål pga mycket...
Svar
14
· Visningar
1 312
Senast: ASKAPLASKA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka