Vad äger ni för djur?

Sv: Vad äger ni för djur?

Jag själv då har ägt:

21hamstrar,2marsvin,2möss,15katter,13fiskar.

11hamstrar dog vid födseln,9dog pga.åldern och en dog.pga tänderna blev dåliga.
Ett marsvin blev sjuk och fick avlivas,den andra dog pga.åldern.
Mössen avlivde jag hos veterinär pga.vilda :cry:
1katt bröt nacken,en hade fel i magen och kunde inte dricka,3lever nu hos mig,3är sålda,resten avlivdes av den nya ägaren eftersom dom "tyckte att dom var för många" :cry::(
har nu 2fiskar,resten har dött pga.ålder
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Äger: 9 marsvin, 2 hundar, 3 guldhamstrar, 29 snäckor och 3 katter.
Har ägt: xxx antal marsvin, xx antal möss, 4 andra guldhamstrar, xxx antal snäckor, typ 12 kaniner och så något mindre antal fiskar.
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Äger:
1 häst
1 hund
8 marsvin

Har ägt:
+3 marsvin (en dog dagen efter jag tog över, en dog vid ung ålder pga sjukdom, en är såld vidare)
1 dvärghamster (gavs till en tjej som hade större intresse än jag då mina marsvin tog mycket tid som han förtjänade att få)
+ 1 häst/ponny (såldes pga hon blev för liten för mig)
X fiskar (vissa dog och några gav jag bort då jag flyttade hemifrån)
 
Sv: Vad äger ni för djur?

har alla mina djur som jag äger vid liv änn så länge :D

äger:


en häst
tre kaniner
en katt
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Jag äger :


4 katter
1 häst
1 åsna ( bor i grekland)
2 hundar
7 kaniner ( 4 är ungar)
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Just nu:
11 tamråttor
8 möss
4 guldhamstrar
1 kanin
har en till kanin på gång, ska bara ordna transport ända nerifrån skåne...

Orkar inte sitta och räkna antal på djur jag haft, men det är iaf ännu fler tamråttor (50-60 st totalt?), 3 gambiska jättekindpåsråttor, x antal guldhamstrar, 2 möss, 1 kanin, 8 marsvin, 2 eremitkräftor, 1 undulat, 8 zebrafinkar, 2 måsfinkar, 1hoppande böna, x antal grodor, x antal afrikanska jättelandsnäckor (9 olika arter), vinbergsnäckor, pannkaksniglar (Veronicella sloanei, en snigelart från Barbados), x antal triops (fast de blev aldrig vuxna... :rofl: ), 3 gerbiler... Och nu står det still, har säkert glömt nåt nu :p
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Har förr haft två hundar
Har nu:
4 kattor
5 får
2 ponnyer
1 sambo:devil:
 
Sv: Vad äger ni för djur?

ca:60 höns, 15 japanska vaktlar, 11 kaniner, 10 katter, 20 får, 35 mjölkkor + ungdjur.. hmm, juste! 15 ankor ;)
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Har en häst, Sv.hbl. (dottern har även hon en, NF), en hund BC, 75 mjölkkor, c:a 150 ungdjur och kalvar, 9 får.

Har tidigare haft ytterligare 4 hästar, varav dottern en B-ponny, 4 hundar varav en dog i fjol + en kull valpar, 10 får, 3 katter + en kull ungar, en hamster, ett marsvin, 5 fåglar av olika ras, 3 kaniner, en get, samt oändligt många nötkreatur om man räknar 21 år som lantbrukare. :D Samt att sonen har haft fiskar och grodor.

Kicki :laugh:
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Äger 1 häst, 3 katter, 1 hund, 3 påfåglar, 3 Guldfasaner, ca 25 höns, 1 gås, 1 kalkon

Har ägt 4 hundar, 4 katter, 2 boaormar+ 1 tigerpyton, xx råttor, 1 kanin, 1 minigris, 2 nymfparakiter, 3 underlater, xx ökenråttor, xx fiskar.
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Vi har nu:

6 hästar
5 katter
4 kaniner + 6 ungar
4 marsvin
1 nymfparakit
1 hund som kommer i januari
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Har nu:
En bichon havanais tik som heter Sally
En bichon frisé hane som heter Ludde
två undulater som heter Fenix och Chicci
Några fiskar


Har haft:
3 marsvin som hette Kajsa, Mimmi och Skrållan
En massa fiskar
En perserkatt som hette Nalle
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Äger:
5 new forest ponnyer
2 hundar (schäfer och eng cocker spaniel)
många katter ;)
2 kaniner
2 undulater
har ägt många genom åren
marsvin fåglar hästar kaniner hamstrar möss fiskar ödlor hundar katter och en del vilda djur med , jag har hållit på med djur hela livet.
 
Sv: Vad äger ni för djur?

Jag äger så mkt som:

En kanin :D Min älskling :grin:


Sen har jag haft en kanin innan och jag har ägt en hund i ca en vecka. (Jag var 12 år och vi skaffade en omplaceringshund som inte mådde så bra i psyket, om man ska uttrycka sig milt).
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Efwa
·
Hemmet Är det någon som har koll på vad riskerna är med att en BRF ej äger marken som fastigheten ligger på?
2
Svar
21
· Visningar
1 114
Senast: WBanna
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 137
Senast: Guldaskig
·
Hemmet Har nyligen köpt bostadsrätt och flyttat in. Hur mycket skulle ni säga är en bra summa att ha på banken utifall något händer när man...
Svar
3
· Visningar
273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp