Vad är det för fel på aggregatet???

Texaz

Trådstartare
Mitt aggregat leverar ingen ström ut till hagarna längre:crazy: och jag fattar inte vad som är fel?!:confused:

Knäpper gör det och om jag mäter så visar det utgående effekt om jag sätter jordstickan mot skruven där jorden går in i aggregatet, om nu någon förstår vad jag menar.....:p

Om jag däremot sätter jordpinnen mot marken så händer nada....

Är det jordningen som är fel eller tror ni att aggregatet är slut???
 
Sv: Vad är det för fel på aggregatet???

Svårt att säga så här på avstånd. Men i 90% av fallen när det är problem med elen så ligger felet i jordningen. Tycker att det låter så nu också. Så se till att du dels har tillräckligt med jordspett till aggregatet och dels att de inte är helt och hållet i torr jord. Vet inte hur vädret har varit hos er, men här skulle det kunna hjälpamed att vattna ordenligt över spetten. För här är det väldigt torrt i marken för tillfället.
 
Sv: Vad är det för fel på aggregatet???

Var min tanke också, fast så hemskt torrt har det ju inte varit och jag har aldrig haft det här problemet tidigare under mina dryga tjugo år på gården....

OK att strömmen kan vara svag vid torka men inte att den försvunnit helt:crazy:

Ska prova att vattna på dom mer iallafall!!!
 
Sv: Vad är det för fel på aggregatet???

Kan ju vara brott på ledningen också ut till jorden.
 
Sv: Vad är det för fel på aggregatet???

Kolla in övergången från matningsledningen från aggregatet till själva strömstrådarna, om du kan så skala av en bit så att det är färsk kopparkabel direkt till ör samma kontroll på kabeln till jordspettet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 164
Senast: Kiwifrukt
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 345
Senast: Habina
·
Anläggning Hilfe! Har skaffat ett aggregat som drivs med batteri samt köpt ett nytt bilbatteri för att kunna få el i en hage som ligger en liten...
Svar
3
· Visningar
1 772
Senast: Pilot
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 657
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp