Vad är det för konto jag har?

Tassetass

Trådstartare
Jag skulle kunna ringa banken, men jag kommer bara att tänka på det här när jag är hemma och har tråkigt så att... :p

När jag loggar in på min internetbank (Handelsbanken) så ser jag totalt sex olika konton, varav ett heter ISK-buffert dit jag månatligen skickat en summa pengar som sedan dras till mitt ISK för att fördelas i några olika fonder.

Men, om jag ska göra en överföring mellan två konton och tar upp listan över tillgängliga från-konton, så ser jag sju konton. Ett konto som heter "ISK-konto" dyker upp, som inte syns i översikten över mina konton. Summan på det kontot är dessutom en summa som jag inte känner igen, den motsvarar inte alls mitt sparande i ISK-kontot (den här summan är mycket mindre).

Så vad är det här kontot för något? Och varför syns det inte i min översikt? Min teori är att det är det konto som mitt ISK-sparande har gått till (alltså från bufferkontot), men att det jag månadssparat där inte har motsvarat på kronan de investeringar som gjorts så därför har det blivit ett överskott där. Eller? Verkar inte ha någon ränta eller så på kontot så det känns ju dumt om beloppet (som förvisso inte är jättehögt men ändå) bara ligger där och inte gör någon nytta.

Hjälp! :D
 

Liknande trådar

Äldre Jag tror jag sparar väldigt osmart nämligen, därför undrar jag hur andra gör. Jag lånade pengar av min pappa till kontantinsatsen till...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 435
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp