Bukefalos 28 år!

vad är det för människor?!?!

Sv: vad är det för människor?!?!

Hur svårt det än må vara så försök att inte bry dig om dina grannar.

Nu åker jag på en känga kanske med det får jag ta, hästfolk är ett speciellt släkte många gånger.
Givetvis inte alla förstås men det finns dom som alltid ska vara bäst.
Bäst hästar, bäst tränare, bäst på att rida, bäst på att ta hand om hästar osv osv, och sen i själva verket är det inte *pip* bra.

Att ta emot råd och tips från andra, som inte är tränare, går inte för sig...de vet bäst.

Det är synd och skam att vuxna människor beteér sig på detta vis. Det är väl bättre de ger dig en hjälpande hand i stället.

Stå på dig, titta inte åt deras håll.
Lycka till

Säger precis som dig! Och när man pratar med folk som inte håller på med hästar men som kanske känner olika hästmänniskor så säger dom likadant!
 
Sv: vad är det för människor?!?!

vill inte vara som de

nej nej du blir inte som dem- intala dig bara att det är självförsvar :angel:

Nä men du gör ju självklart som du vill men jag tror inte att de kommer att ge sig om du inte fräser tillbaka alternativt berättar för dem att det sårar dig när de säger så. Antingen tar du tag i det här på en gång så du slipper må dåligt eller så får du låta det vara och höra dessa glåpord- det är ditt val.
Det är självfallet inte kul när människor ska bete sig som barnrumpor men du MÅSTE stå på dig själv och säga ifrån- det är en nyttig läxa som du kommer att ha nytta av senare i livet när folk försöker trampa på dig.
 
Sv: vad är det för människor?!?!

Jag tycker inte du skall bry dig om det, det är bara onödigt att må dåligt och älta konstiga människors tankar.

Låt dom tycka vad dom vill..
 
Sv: vad är det för människor?!?!

Strunt de de taskiga grannarna, de är förmodligen bara avundsjuka!

//Fröken_Skåne som jobbat i travstall med flera Tap In:are och är kääär
 
Sv: vad är det för människor?!?!

Jodå jag läste också igenom att du skrev och förstod med.
Har dock inte läst igenom hela tråden bara en del.

Jag tror dock inte som några skrivit att dus kall strunta i det. Man skall inte blunda för mobbnning, då blir det inte bätter då heller.
Jag tycker att om du blir påhoppad så igen så försök säga till dem (även om det är jättesvårt) att du blir ledsen när de säger såna saker om dig och din häst.

Är du såpass gammal att du bor hemifrån etc? Annars borde du kanske ta upp problemet med dina föräldrar/vårdnadshavare så de kan hjälpa dig. Eller med någon annan som du känner att du kan prata med.

Jag anser dock inte att det hjälper i såna här fall att strunta i såna saker. Då blir problemet inte löst, bara ignorerat och de kan fortsätta utan att egentligen förstå att de gör dig ledsen.

Hoppas verkligen att de tar sitt förnuft till fånga och att det löser sig.
 
Sv: vad är det för människor?!?!

Ush då.. jag får mest höra att min är så fin (ja alltså ''för att vara travare'' då ;) Men vet hur det känns att alltid bli rackad på.

Min metod är att bara skratta åt dem och vara glad och hålla med, men jag brukar ju ha lätt för det när folk är taskiga, för jag älskar att se hur sura de blir när deras onda kommentarer får munkorg. *angel* :P

Vad är viktigast för dig? Att känna att du kommer framåt med dina hästar eller att nån granne tycker att du valt rätt? Fortsätt jobba på bara.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 018
Senast: Solstig
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 656
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 745
Senast: liiinnea
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 926
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp