Vad är det här för mask?

Suck. Hon är ju hopplös den lilla ålen.. Tror hon lyckades spotta ut tabletten igen. Får väl avvakta två veckor och ge en till. Vågar inte ge en för tätt inpå.
 
Det finns något som heter easy pill. Finns på apotea, granngården mfl. Förvandlar en tablett till en godisbit som kan ges helt utan stress. Kanske värt att prova?

Värt ett försök, definitivt.
Får klura ut ett sätt att ge henne bara, utan att de andra kommer åt. Hon tar inte godis ur handen.

Jag brukar aldrig ha några problem med att ge med en sån där ingivare. Men hon var verkligen fenomenal på att få upp piller! Jag har inte hittat det så kanske fick hon inte upp det. Men jag vet inte.. Vågar jag ge ett till redan imorgon? Tänker om det finns några risker med överdosering. Milbemax är det jag har.
 
Värt ett försök, definitivt.
Får klura ut ett sätt att ge henne bara, utan att de andra kommer åt. Hon tar inte godis ur handen.

Jag brukar aldrig ha några problem med att ge med en sån där ingivare. Men hon var verkligen fenomenal på att få upp piller! Jag har inte hittat det så kanske fick hon inte upp det. Men jag vet inte.. Vågar jag ge ett till redan imorgon? Tänker om det finns några risker med överdosering. Milbemax är det jag har.
Läs på bipacksedeln eller i FASS på nätet.
 
Värt ett försök, definitivt.
Får klura ut ett sätt att ge henne bara, utan att de andra kommer åt. Hon tar inte godis ur handen.

Jag brukar aldrig ha några problem med att ge med en sån där ingivare. Men hon var verkligen fenomenal på att få upp piller! Jag har inte hittat det så kanske fick hon inte upp det. Men jag vet inte.. Vågar jag ge ett till redan imorgon? Tänker om det finns några risker med överdosering. Milbemax är det jag har.

Kollar man I fass verkar det ganska harmlöst överdosera - dregling nåt dygn, och på hästar kan man ju överdosera brutalt. Men jag törs inte ta gift på det..
 
Kollar man I fass verkar det ganska harmlöst, och på hästar kan man ju överdosera brutalt. Men jag törs inte ta gift på det..

Nä det står ju inget allvarligt där. Jag avvaktar till imorgon, köper easy pill och testar. Jag vågar chansa på det.

Förutsatt att katten tänker prata med mig. Hon sticker så fort hon ser mig..
 
Easy pill var oätligt, både enligt Maggan och Lina. Nåja, nu har jag provat. Lyckades få i Maggan ett piller med lite "våld" och nu pratar hon inte med mig. Suck. Jaja, det går väl över
 
Easy pill var oätligt, både enligt Maggan och Lina. Nåja, nu har jag provat. Lyckades få i Maggan ett piller med lite "våld" och nu pratar hon inte med mig. Suck. Jaja, det går väl över
Eftersom du misstänker spolmask är det onödigt att avmaska med ett så brett preparat som Milbemax. Välj till exempel Axilur nästa gång, som också finns som flytande om det är lättare att ge dina katter. Finns även spot-om preparat man häller i nacken.
 
Easy pill var oätligt, både enligt Maggan och Lina. Nåja, nu har jag provat. Lyckades få i Maggan ett piller med lite "våld" och nu pratar hon inte med mig. Suck. Jaja, det går väl över

mitt tips för att medicinera katter är att kleta in tabletten i lite smör och kleta fast det på skaftet till en tesked, öppna kattens mun och kleta av tabletten långt bak på gommen/tungan, stäng kattens mun en stund. Vid behov linda in katten i en handduk för att kunna göra det.
Smöret ger både ett fint glid och gör att man kan få in det långt bak i munnen med teskedens skaft.
 
Eftersom du misstänker spolmask är det onödigt att avmaska med ett så brett preparat som Milbemax. Välj till exempel Axilur nästa gång, som också finns som flytande om det är lättare att ge dina katter. Finns även spot-om preparat man häller i nacken.

Jag frågade på apoteket, då sa hon att milbemax var det enda de hade mot spolmask. Men behövs det igen tar jag axilur :up:
 
Jag frågade på apoteket, då sa hon att milbemax var det enda de hade mot spolmask. Men behövs det igen tar jag axilur :up:

Dronspot tar väl spolmask? Står rundmask och bandmask och spolmask är väl rundmask? Mycket mask i en och samma mening :yuck:
Jag har iaf använt det och det är så skönt att slippa bråka med tabletter.
 
Dronspot tar väl spolmask? Står rundmask och bandmask och spolmask är väl rundmask? Mycket mask i en och samma mening :yuck:
Jag har iaf använt det och det är så skönt att slippa bråka med tabletter.

Behöver jag maska igen blir det dronspot :up:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
982
Senast: Celinehenn
·
Hästvård Har en fundering angående mask i markerna. Vi har runt 10 hästar på gården, tre lösdrifter och tre rasthagar. Mestadels unghästar. Vi...
Svar
13
· Visningar
1 324
Senast: Madick
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 210
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 168
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp