Bukefalos 28 år!

Vad är det lönt att försöka sälja och var? Flyttrensning

Fast det beror väl på var man säljer? Om jag lägger ut något på vanlig annons kan jag ju sälja till första som verkar icke-strulig och som jag kommer överens med priset om. Har jag någon bekant som vill köpa till rätt pris och bedömer hen som icke-struligt är det ju bättre för mig än någon okänd person med okänd strulfaktor. Varför vänta 24 h bara för att?

Det finns ju köp-nu-pris även på en del budgivningssiter, som man använder om man vill slippa buda.
Jag tänkte på Facebook köp och sälj, inte blocket, tradera eller liknande.
 
Playmobil och Lego går för hyfsat mycket pengar på Ebay (tycker i alla fall jag som köpare). Om du vill ha minstapris kanske Ebay Kleinanzeigen är bättre? (Eller ett PM till mig kanske? Vad har ni?...) Dock har Ebay avgiftsfritt till maj tror jag, i alla fall om du sätter ett startpris och inte ett minstapris.

Jag har sålt en del böcker också (rensar för fullt för närvarande), men sällan för mer än ngn Euro styck. Men jag känner att det är bättre än att slänga i pappersåtervinningen i alla fall.

Den FB-grupp jag är med i har regeln först till kvarn, men olika grupper har säkert olika regler?

Vårt AWB (Abfallswirtschaftsbetrieb - alltså sophanteringen) har en skänk-och-byt-grupp på sin hemsida. De flesta byter mot hållbara livsmedel, typ kaffe, mineralvatten, pasta osv. Eller godis. Alltså sånt som man behöver och som inte är så beroende av att kylning osv. Vi har även grovsopor gratis en gång om året, men det kanske är olika från kommun till kommun. Kläder kan säkert skänkas till flyktingar just nu. Samt förstås röda korset och dylikt.
 
... Böckerna verkar heldött tyvärr och dem vill jag verkligen gärna sälja.
Om du inte bryr dig om priset utan mest vill slippa slänga böckerna, så kanske det finns ngn svensk förening eller svenska kyrkan eller så i närheten som vill ha böckerna? Vet att svenska kyrkan här lånar ut/säljer begagnade svenska böcker.
 
Försöker hitta prisuppgifter för min trailer och går bet. Just min modell verkar knappt finnas till salu. Hur ska man tänka vid prissättning? Nypriset var ca 5.000 € 2008 och den är sällan använd.
 
Lite off topic, men jag gillar att du påbörjat din flytt, även om det är i en annan ände, så att säga! Jag var i en liknande situation, inte precis som din men med en del gemensamma nämnare, och jag började organisera och fixa långt innan jag hade en aning om när jag skulle komma mig loss och iväg. Det var en bra och väldigt stärkande känsla, att så att säga ha startat processen. Det spelar ingen roll i vilken ände man startar, bara att man påbörjat.

Att du dessutom kanske kan få ihop lite pengar inför ditt nya liv, är ju bara ytterligare ett plus! Hejja!
 
Försöker hitta prisuppgifter för min trailer och går bet. Just min modell verkar knappt finnas till salu. Hur ska man tänka vid prissättning? Nypriset var ca 5.000 € 2008 och den är sällan använd.
Är det en hästtransport? Ska du inte ta med den till Sverige då? Om ingenting annat för att frakta saker i. Eller behöver du pengarna?
 
Är det en hästtransport? Ska du inte ta med den till Sverige då? Om ingenting annat för att frakta saker i. Eller behöver du pengarna?

Det är en hästtransport. Wörmann som inte säljs i Sverige så jag tänker att det blir väldigt knöligt att omregga den i Sverige? Plus att jag numera inte har någon dragbil utan en minibil som definitivt inte kan dra en transport. Exet gav mig ett val "behåll Volvon eller ta pengarna motsvarande Volvons värde". Och Volovn var dyr att köra så det valet var enkelt. Jag hade gärna haft kvar en dragbil och till vardags nöjt mig med en minibil, men nu blev det tyvärr inte så. Just nu behöver jag inte pengarna för transporten, men utan dragbil känns det minst sagt dumt att ha en trailer stående.
 
Lite off topic, men jag gillar att du påbörjat din flytt, även om det är i en annan ände, så att säga! Jag var i en liknande situation, inte precis som din men med en del gemensamma nämnare, och jag började organisera och fixa långt innan jag hade en aning om när jag skulle komma mig loss och iväg. Det var en bra och väldigt stärkande känsla, att så att säga ha startat processen. Det spelar ingen roll i vilken ände man startar, bara att man påbörjat.

Att du dessutom kanske kan få ihop lite pengar inför ditt nya liv, är ju bara ytterligare ett plus! Hejja!

Tack :heart jo jag märker att det är bra för mig att börja rensa. Då kommer en hemflytt närmare. Istället för att bara låta tiden gå så agerar jag faktiskt och gör något som hjälper mig framöver.
 
Men hjälp vilka avgifter Ebay tar! Fick en jätteräkning idag. HUm. Hur vet man hur mycket avgifter det blir på ens försäljningar?

Nu ska jag leta efter fler grupper på Facebook istället.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp