Bukefalos 28 år!

Vad är det lönt att försöka sälja och var? Flyttrensning

En annan grej, det måste ju finnas bolag som köper upp hela och delar av hem i Tyskland, precis som det finns här i Sverige. De brukar annonsera i lokala tidningarna i Sverige. Borde ju funka på liknande sätt i Tyskland.
 
Du kan inte sälja en del på typ "loppis"? Ordna egen eller om det finns någon där du kan stå någon helg eller två?
 
Hittade en grupp där barnsaker säljs och det fungerade mycket bättre än Ebay. Men jag kan förstå om folk tvekar när det handlar om dyrare saker och inte bara någon 100-lapp.
Böckerna verkar heldött tyvärr och dem vill jag verkligen gärna sälja.
 
Och vad gör man när flera personer samtidigt skriver att de vill köpa? Den som hann först? Eller "får" man sälja till den personen som man känner?
 
Vad svårt det är med att sätta priser! Jag la ut ett par stigbyglar för en summa som jag tyckte var ok. En person svarade direkt och prutade lite vilket jag känner är ok. Men de gick ju tydlkigen för billigt. Men jag är inte den som jagar kronor.
 
Och alla vill ha kraftig rabatt när de köpr flera saker samtidigt...jag har backat en del på priset då men folk tycks tro att det ska bli gratis när de vill ha flera saker...Hur brukar man göra i såna fall? Kraftig rabatt om någon köper fler saker?
 
Och alla vill ha kraftig rabatt när de köpr flera saker samtidigt...jag har backat en del på priset då men folk tycks tro att det ska bli gratis när de vill ha flera saker...Hur brukar man göra i såna fall? Kraftig rabatt om någon köper fler saker?
Kanske måste du bestämma dig för vad som är viktigt? Få pengar eller bli av med sakerna.

Jag förespråkar inte att du ska ge bort grejor. Men samtidigt så är privatförsäljning i många fall något som båda tjänar på. Säljaren blir av med onödiga prylar och köparen gör fynd. :)

Gör som du själv känner blir bäst. Jag tror inte att du kan luta dig på några "regler". Hur vill DU göra?
 
Jo klart att jag vill i första hand slippa kasta saker. Jag är ju ny som säljare så det finns mycket som jag behöver lära mig.
 
Har du råd att säga nej? I ditt läge hade jag blivit glad för varje grej jag slapp slänga utan istället fick några kronor för. (Undantaget saker som faktiskt HAR ett bra andrahandsvärde).

Om folk vill ha mängdrabatt kan du väl betrakta det som ett förhandlingsbud, lägga dig lite över och se vad de svarar. Om du vill göra dig det besväret.
 
Jo jag blir glad över att bli av med sakerna. Pengarna är oftast inte så viktigt, det är ju inga dyrgripar som jag försöker bli av med.
Jag googlar alltid på liknande saker för att få ett hum vad de kan tänkas säljas för och det ger ju en uppfattning om prisnmivå.
Jag provade att sätta ett minstapris på en sak på Ebay men det var bara dumt. Saken såldes inte och istället fick jag en hög avgift av Ebay.
 
Här i Sverige är det standard med budgivningen som pågår 24 timmar
Fast det beror väl på var man säljer? Om jag lägger ut något på vanlig annons kan jag ju sälja till första som verkar icke-strulig och som jag kommer överens med priset om. Har jag någon bekant som vill köpa till rätt pris och bedömer hen som icke-struligt är det ju bättre för mig än någon okänd person med okänd strulfaktor. Varför vänta 24 h bara för att?

Det finns ju köp-nu-pris även på en del budgivningssiter, som man använder om man vill slippa buda.
 
Vad svårt det är med att sätta priser! Jag la ut ett par stigbyglar för en summa som jag tyckte var ok. En person svarade direkt och prutade lite vilket jag känner är ok. Men de gick ju tydlkigen för billigt. Men jag är inte den som jagar kronor.
Tydligen enligt vem? Om du är nöjd är det inte för billigt.

Angående prutning: lägg på en summa, kanske 10 - 20 % eller vad som verkar rimligt (du har ju sålt lite nu och vet hur folk brukar pruta) från början. Så kan du gå ner det priset och får vad du tänkt + att köparen fått pruta lite = alla nöjda.:)
 
Böckerna verkar heldött tyvärr och dem vill jag verkligen gärna sälja.
Andrahandsmarknaden för böcker är helkörd om du inte sitter på förstautgåvor eller liknande som har samlarvärde. "Vanliga" böcker är skänka eller slänga som gäller tyvärr.
 
Andrahandsmarknaden för böcker är helkörd om du inte sitter på förstautgåvor eller liknande som har samlarvärde. "Vanliga" böcker är skänka eller slänga som gäller tyvärr.

Ja de siter där jag har provat verkar bara acceptera nya böcker.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp