Vad är detta för ett redskap?

Inte en aning, men vi har visst en sån stående hemma också! :)

Ingick i vårat gårdsköp också.
 
Är det inte en gammaldags höräfsa. Med något liknande räfsade jag och min första häst (en fjording) ihop höet med inför hässjning.

Den samlar ihop höet och när räfsan är full drar man i en spak och den böjda räfsan lyfts och släpper av höet.
 
Tack så mycket för svaren..
Nu vet jag iallafall vad det är för en manick, misstänkte en räfsa, gamla traktorer har något liknanade.


vad är en sådan värd? 1000:-?? eller?
/Spirit
 
Tror inte den är värd speciellt mycket. Jag har en sådan här och en hel hoper med andra hästdragna jordbruksredskap. Jag satte ut annonser på flera ställen att allt såldes för 100:- per styck. Ingen hörde av sig. Så nu blir det skrotfirma och där får jag betalt för skrotet om det är mer än 3 ton tillsammans. Annars får jag betala för att de hämtar.
 
Ok. Då rustar jag upp den istället o använder den.

Tack för alla svaren, nu vet jag vad det är för något.

/Spirit
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden.. mest skriva av mig lite och se vad ni andra säger, kanske någon mer som råkat ut...
Svar
14
· Visningar
3 697
Senast: EmblaAsk
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 699
Senast: Lotus
·
Hästmänniskan IJanurai åkte jag och tittade på en häst. Blev kontaktad av säljaren som läst min "häst köpes annons" Hade skrivit i annonsen att hästen...
Svar
12
· Visningar
1 479
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp