vad är detta för något?

S

sw33tie

Med risk för äckelvarning nu..

Idag när jag vaknade och gick på toa kom det ut något som liknade rå äggvita i konsistens, färg och mängd :crazy: :o Vad tusan var det för något?
 
Sv: vad är detta för något?

:eek: Men ska det inte vara något mer konstigt i den, så som blodtrimmor eller ngt? Slemmisen var jag ju inte beredd på..
 
Sv: vad är detta för något?

Det var det inte för mig, det var slemmig äggvita! :)

Då är det säkert på g!
 
Sv: vad är detta för något?

Oj herreguud! Och jag som haft ont i ryggen och menssmärtor nu i ett par dagar. Idag har jag haft i ryggslutet och mensmagen. Kanske att det börjar dra ihop sig :angel:
 
Sv: vad är detta för något?

Åh! Hoppas att det är på G! :)

(Behöver ju inte berätta att min slemmis gick ca 2 veckor innan Arvid kom:p)
 
Sv: vad är detta för något?

Åååå spännande :bump: Glöm inte att uppdatera oss om allt !!
Min slemmis kom när de riktiga värkarna satte igång, och då var den rödfärgad. Men väldigt liten så jag hade nog missat förvarningen när den började släppa ;)
 
Sv: vad är detta för något?

Haha, jag har min uppkörning på onsdag. Så onsdag eftermiddag skulle vara det ultimata! Men nu slog det mig att jag vill träffa min lilla nu nu nu :bump:
 
Sv: vad är detta för något?

Den var inte som jag hade tänkt mig! fast namnet gör den ganska rättvis :crazy:

Så, nu har jag beslutat att packa väskan kan vara en idé. Vad ska jag ha med? Mitten, du som var in nyligen, vad saknade du och vad kunde du ha glömt hemma? ;)
 
Sv: vad är detta för något?

Jag är GLAD att jag hade med mig
- Mjukt toapapper
- Nattbindor (BBs var så obekväma, även om man fick ta de i början när det blödde MYCKET)
- Min morgonrock och tofflor !!
- Tandkräm och tandborste
- Schampoo och duschcreme
- bebismössor i flera ex :)
- Amningskupor och amningsBH - jäklar vad det slabbades med mjölk, jag hade lite svårt att få koll på allt som bara rann :o


Jag hade inte behövt ha med mig
- Så mycket kläder - jag hade landstingets sexiga kläder + morgonrocken hela tiden :) Man vill INTE ha något som sitter åt över magen när man får sina eftervärkar :crazy: Ajje.
- Böckerna jag tog med mig. Hann inte läsa iallafall, tittade BARA på min bebis och var lycklig :)

Hm... annars kan jag rekommendera BBväskatråden :)
 
Sv: vad är detta för något?

Herregud, nu blev allt så verkligt! shit, jag ska få en bäbis :banana:

tänk att det kan vara så olika, vissa går veckor andra bara några dagar - eller på direkten.

Det känns lite som rysk roulette det här ;)
 
Sv: vad är detta för något?

Åh, tackar!

Amningskupor, kanske kan vara bra att inhandla med andra ord.

Nu ska jag plöja igenom tråden och få mig lite ideér :idea:
 
Sv: vad är detta för något?

kl

Med all sannolikhet slemproppen!
Min slempropp (Haha, håller med CosmicQueen, det låter kul!) var också som din, fast lite gul. Tänkte också först att "Vad fan är detta?!" men förstod sen vad det var.
Min började lossna på måndagen och Nikki kom på lördagen.

Heja bäbis! :bump:
 
Sv: vad är detta för något?

Med risk för äckelvarning nu..

Idag när jag vaknade och gick på toa kom det ut något som liknade rå äggvita i konsistens, färg och mängd :crazy: :o Vad tusan var det för något?

Slemmis!!

Wiie, vad spännande!

När min slempropp gick, var det en lördag morgon.

Min son kom söndag kväll!
:bump::bump:
 
Sv: vad är detta för något?

Haha! Tänkte precis samma sak! "euuuuw, vad i helsicke..."
Gulaktig snuskig sak, inte som jag hade förväntat mig riktigt..

men som sagt, namnet gör den rättvis :angel:
 
Sv: vad är detta för något?

Låter som att det är vanligast att bäbis trillar ut inom några få dagar efter att slemmis sagt adjö. Vi får hoppas på det nu också!






Allmänt: Hade ni med er något att dricka eller äta till förlossningen? Eller räckte det som tillhandahålls där?

Personligen har jag lust att ta med 20 stycken brietårtor :angel:
 
Sv: vad är detta för något?

Mitten! Bor du också i Upplands Väsby? :eek:
 
Sv: vad är detta för något?

Låter som att det är vanligast att bäbis trillar ut inom några få dagar efter att slemmis sagt adjö. Vi får hoppas på det nu också!






Allmänt: Hade ni med er något att dricka eller äta till förlossningen? Eller räckte det som tillhandahålls där?

Personligen har jag lust att ta med 20 stycken brietårtor :angel:

För mig tog det ju bara 1 ½ dag!

Vi hade inte med oss något mer än det nödvändigaste. Vi fick av BB + att familjen kom med mat, dricka osv.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 116
Senast: Hajfisk
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp