Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

På sommaren alltid keps och på vintern mössa. Har en myggnätsbonad men den används sällan. Har även en rosa sommarhatt men den är så opraktisk.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Jag älskar hattar!
Även om jag använder det alldeles för sällan. Favoriten är "gubbhattar" (som jag kallar det, de har säkert något riktigt namn) i stil med den här. Och när jag för något år sen kom över en släktings gamla hattar, inklusive hattask/väska var lyckan gjord. :)
Problemet är oftast att mitt huvud är för stort för att gamla hattar ska passa. Har också fått ärva min farfars gamla cylinderhatt, men det finns inte på kartan att den skulle passa mitt stora huvud :(

Har fått för mig att jag passar ganska bra i hatt, så jag borde kanaske använda det mer. Mössa däremot passar jag inte alls i, av någon underlig anledning..
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Ridhjälmen.
wink.gif

Luva använder jag aldrig, med undantag för under hjälmen vid ridning i under -10, inte ens om det är -25. Långt och tjockt hår (och ganska mycket fåfänga) är receptet för en uthärdlig vinter för öronens del.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Jag älskar hattar!
Även om jag använder det alldeles för sällan. Favoriten är "gubbhattar" (som jag kallar det, de har säkert något riktigt namn) i stil med den här. Och när jag för något år sen kom över en släktings gamla hattar, inklusive hattask/väska var lyckan gjord. :)
Problemet är oftast att mitt huvud är för stort för att gamla hattar ska passa. Har också fått ärva min farfars gamla cylinderhatt, men det finns inte på kartan att den skulle passa mitt stora huvud :(

Har fått för mig att jag passar ganska bra i hatt, så jag borde kanaske använda det mer. Mössa däremot passar jag inte alls i, av någon underlig anledning..
Har du sett "The Walking Dead"? Rick, polisens hatt där vill jag ha :D
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

nej, inte sett tyvärr. Men bildgooglade nu :D Menar du sheriffhatten? Jag hade kunnat tänka mig en sån också, fast jag brukar föredra när brättet är lite mindre iofs :)

Tittade också igenom mina bilder på fb nu och insåg att en ganska stor andel av mina profilbilder föreställde mig+huvudbonad :p
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Ja just den! Den är så cool med sina snören fram och så :o
Men det skulle se såååå korkat ut om jag har sån hatt, vanlig röd jacka som når nedanför baken, vinröda byxor och en vanlig top... Nej det passar liksom inte in i hur man "ska" vara. Faktiskt är det mycket få människor jag ser med sådana hattar jag gillar och de ser inte ut som jag!

Pappa hade några westerndojjor jag var helt såld på och älskade nog mer än vad han gjorde!:o Men jag är inte bygd för sånna heller....
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Jag skulle i och för sig kunna tänka mig att byta inriktning till westernridning bara för att få ha en tuff hatt på mig då och då :angel:
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Ja och sadlarna och tränsen och dojjorna och jeansen och skjortan nedstoppad i brallorna och ... :D
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

På sommaren alltid keps och på vintern mössa. Har en myggnätsbonad men den används sällan. Har även en rosa sommarhatt men den är så opraktisk.

Våt handduk eller möjligen keps med isbitar. Eftersom det betyder att jag befinner mig på en varm och bra golfbana.

Eller

rånarluva tätstickad mössa och huva för då är det offpist i lössnö

Eller

solglasögon för då är det full galopp på en sandstrand. Rider man i Danmark är inget farligt och då behöver man inte hjälm.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Våt handduk eller möjligen keps med isbitar. Eftersom det betyder att jag befinner mig på en varm och bra golfbana.

Eller

rånarluva tätstickad mössa och huva för då är det offpist i lössnö

Eller

solglasögon för då är det full galopp på en sandstrand. Rider man i Danmark är inget farligt och då behöver man inte hjälm.

Var det inte du som hävdade att danskarna är ett hot mot stackars svenskarna??
VAD gör du i Danmark då, om jag får fråga?? :p
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

jag hör till dem som OMÖJLIGT passar i huvudbonad.
i vintras hade jag en toppluva , eller pipo som vi säger i finland, en svart med tofs och blingbling..
annars ridhjälm.. om det är svinkallt på vintern har jag en rejäl stickad "ludiskuffare" med teddyfoder. på sommaren skarf runt huvudet.
en lippis (=skärmmössa) hålls inte på mitt huvud.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Var det inte du som hävdade att danskarna är ett hot mot stackars svenskarna??
VAD gör du i Danmark då, om jag får fråga?? :p

Förstör landet genom att vägra röka inomhus. Köra en bil med mer än 250 hästkrafter. Ibland när golit får lust talar han sin mors vilda tungomål (bonnig ystad) och säger att han är från Bornholm. Mest för att kunna platta till dem med resterna av öst-danskan och kunna säga att förstår ni inte danska? ;)
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Förstör landet genom att vägra röka inomhus. Köra en bil med mer än 250 hästkrafter. Ibland när golit får lust talar han sin mors vilda tungomål (bonnig ystad) och säger att han är från Bornholm. Mest för att kunna platta till dem med resterna av öst-danskan och kunna säga att förstår ni inte danska? ;)

:laugh::rofl:

Om du tror att du på några som helst vis kan platta till en dansk så har du nog hamnat i fel land och har för höga tankar om din svenskhet! :p:p
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

:laugh::rofl:

Om du tror att du på några som helst vis kan platta till en dansk så har du nog hamnat i fel land och har för höga tankar om din svenskhet! :p:p

golit säger bjerg... eller hur det nu stavas.

Det uttalas med sluddrigt i lätt förakt men pripps blå i andedräkten
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

golit säger bjerg... eller hur det nu stavas.

Det uttalas med sluddrigt i lätt förakt men pripps blå i andedräkten

Mm, och i Danmark har vi riktig öl! :p:d Men som svensk bör du nog avstå den, jag har hört att svenskar har svårt att låta bli att supa till i danskarnas underbara land :)
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Mm, och i Danmark har vi riktig öl! :p:d Men som svensk bör du nog avstå den, jag har hört att svenskar har svårt att låta bli att supa till i danskarnas underbara land :)

Nja, i gemen hävdar arvfienden med plånboken att det riktiga ölet finns i Tyskland.

Och det är den vägen vi alltid invaderat Danmark bäst.

IKEA köper säkert snart upp sprit-IKEA Puttgarten....
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Nja, i gemen hävdar arvfienden med plånboken att det riktiga ölet finns i Tyskland.

Och det är den vägen vi alltid invaderat Danmark bäst.

IKEA köper säkert snart upp sprit-IKEA Puttgarten....

App app, inte då!

Men det är klart, vi danskar låter svenskarna gärna kliva in i vårt land, för då kan man visa hur illa det kan gå om svenskarna inte lyder! Det Danska hotet!! :)
Med hatt på huvudet! Så klart.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

App app, inte då!

Men det är klart, vi danskar låter svenskarna gärna kliva in i vårt land, för då kan man visa hur illa det kan gå om svenskarna inte lyder! Det Danska hotet!! :)
Med hatt på huvudet! Så klart.

hmmm det klart att det danska hotet kulturellt sett består av att vi svenskar i fyllan och villan häller en massa dansk lager i oss själva.

Vårt enda hopp består egentligen i att danskarnas avskaffande av alla vokaler utom den sammanslagna auä, det slutgiltiga avförandet av alla hårda konsonanter, gör att skriftspråket till slut tappar all kontakt med "tal"-språket.

auå öaru bron!!
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

hmmm det klart att det danska hotet kulturellt sett består av att vi svenskar i fyllan och villan häller en massa dansk lager i oss själva.

Vårt enda hopp består egentligen i att danskarnas avskaffande av alla vokaler utom den sammanslagna auä, det slutgiltiga avförandet av alla hårda konsonanter, gör att skriftspråket till slut tappar all kontakt med "tal"-språket.

auå öaru bron!!

Det är ju bara för att ni svenskar inte förstår liksom, så praktiskt att prata skit om andra länder när de inget begriper trots att de står intill med dumboöron :p
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Idag älskar jag däremot bara den hatt drottningen hade när hon invigde nya livbåten i mitt älskade St Ives. Vilken färg! Vilken stil!

http://www.itv.com/news/westcountry/
Den tanten är ju hur ball som helst!! Även när hon rider är hon superelegant. Red i Windsor Park med svågern för något år sedan när hon kom helt "hack"-klädd på en grov svart häst. Full mundering med tweedkavaj, slips, putsade stövlar. Som att hon var ute på jakt liksom!! :D

Jag bara längtar tills jag blir tant så att jag kan ha kappor och matchande hatt. Och kanske en kanintax i läderkoppel med mässingdetaljer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp