Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

KungTulle

Trådstartare
Jag kom att tänka på att det ju börjar bli vanligt att folk har hatt etc igen. Och att man faktiskt ser annat än toppluvor på "den vanlige" svenskens huvud lite då och då.

(Ja toppluvan är ju mer eller mindre påtvingad vintertid här i vår bistra världsdel där nordanvinden tjuter. I varje fall om man vill ha kvar sina öron oförfrysta.)

Vad är DIN favorithuvudbonad för nåt?

Själv hittade jag en mjuk mörkt grå sammetskeps på loppis för 10:- för några år sedan. På lappen inuti ser man att det ursprungligen sålts på Åhlens. Jag har satt ett litet runt tennmärke fram med en måne och en stjärna på som jag tyckte om och köpte på Tradera. Jag måste nog säga att detta är favoriten för jag har den väldigt ofta ( men inte hemma på gården när jag är i stallet- den är lite av en "finkeps").

Men jag har andra huvudbonader också som jag gillar även om jag inte använder dem så ofta. Jag har bla även en beige manchesterkeps, en militärgrön Fidel Castro keps, en strå solhatt med vida brätten, en "Indiana Jones" hatt, och en mongolisk toppig svart sammets hatt.

Sedan har jag en del historiska hattar och mössor också. Tex en nålbunden luva som en kompis gjort och som jag ofta har i vikingasammanhang ( men även ibland som vintermössa till moderna kläder), jag har en rätt fjantig svart 1400-tals hatt som ser ut som en tehuva :P, och så har jag några slokhattar modell "rallare" och så mina trekantiga 1700-talshattar.... ( Den ena av dessa syns på min avatarbild där jag leker "Dick Turpin"...). Ja ock så min sovjetiska pilotka modell andra världskriget ( en sk båtmössa) den är också rätt trevlig....).

Vid närmare eftertanke är det rätt kul med hattar ..:D Köp en "smäck" och var inte helt väck!

De flesta av mina har jag hittat på loppis och använder som de är eller lite ombyggda. (De som är köpta för dyra pengar är dock "Indiana Jones" hatten, mongoliska hatten och Fidel Castro kepsen)
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

HATT!

Fin sol- eller filthatt med rejält brätte.
Perfekt att ha när det regnar eller när man vill att folk ska hålla sig på behörigt avstånd :D

Den här modellen, ungefär:
S0000006843980_F_W40_20120710175739.jpg
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Hatt modell pillerburk är jag. Har runt 10 st jag alternerar mellan. Annars har jag alltid hårblommor, i alla möjliga varianter. Hissar på att det finns runt hundratalet olika hemma.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Åh vilken fin hatt :love:

Jag älskar hattar, men även kepsar och westernhattar. Jag har en favoritkeps som jag hittade i London.
Nu letar jag efter en härlig sommarhatt som man kan ha till alla tillfällen, men det är inte så lätt.... :(
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Hyacinth, jag hade blivit besviken om du inte bar hatt! :D
(Med tanke på din avatar)

Jag tycker att det är snyggt med huvudbonader och att dessa addar en hel del personlighet på den som bär dom!

Tyvärr kan jag inte ha hatt, keps eller någon annan huvudbonad.
Inte ens på vintern bär jag mössa utan har istället jackor med pälsbeklädda huvor som skyddar mot kyla.

Jag har långt, tjockt och frissigt hår (om jag inte tar mig tid att göra iordning det) och när jag trycker en keps eller en hatt på huvudet tottar håret ut på sidorna och jag ser ta mig faen inte klok ut!

Herbert har lite samma problem!:p



Men jag avundas er som bär hatt!
Det är coolt!
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Pikachumössa. Men har förlagt den och orkar inte göra en till :mad:
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Ridhjälm! :D Och när den inte är på: min irländska öronlappsmössa, mest för att min chef hatar den :D När det regnar; vattentät Pikeurkeps eller DrizlaBone cowboyhatt!

Förutom den har jag ofta min skeppargubbe-keps (vet inte vad de heter, haha), som jag stal/fyllefick av Pete Doherty. Den har jag när jag spelar in musik!

Jag skulle jättegärna vilja ha en vanlig svart "gubbhatt", men hittar aldrig någon som passar mitt stora huvud. Och sedan tycker jag det är roligare att fixa håret än att ha hatt när jag "går ut" (dvs inte har ridhjälm, vilket är typ alltid).
På vintern när jag går ut i vanliga kläder har jag oftast en snood eller vad de nu heter, de där halsdukarna som är ihopsydda i ena änden och bara är som en lång ring. Strut brukar jag kalla dem.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Elegans framför allt vettu. I alla fall när jag ska jobba.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Bredbrättade hattar av olika slag, solskydd är viktigt för mig för att slippa migränanfall, sen tycker jag det är snyggt också. Keps i nödfall, beror på situation men kan vara praktiskt när jag jobbar i skogen.
Vintertid blir det mössa, med eller utan skärm.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Snygg, paddan vägrar visa var du hittat den dock, vore kul att veta *vill ha*
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Min favorit om man går efter vad jag använder mest är nog vintermössa (är ganska frusen av mig och äger allt från pälsmössor till tunna vårtoppluvor) eller keps det givna svaret. Har en svart keps med FBK-logga som jag nästan slitit ut. :)

Sedan har jag även en blå stråhatt som åker på ibland, och en svart "westernfilthatt" i herrmodell.

meee-2.jpg
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Jag har en stor mängd med Kepsar och hattar vilka jag använder i stort sett alltid och under samtliga årstider. Boots av några olika modeller har jag visserligen inte på huvudet, men är en lika självklara som kepsen och hatten.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

HATT!

Fin sol- eller filthatt med rejält brätte.

Åh ja, jag älskar fina slokhattar i filt á la Miss Li.

I övrigt går jag själv gärna i gubbkeps men lider även jag ibland av lite för långt och tjockt hår. Har en del hemma från Yorkshire Dales och Göteborg.

Idag älskar jag däremot bara den hatt drottningen hade när hon invigde nya livbåten i mitt älskade St Ives. Vilken färg! Vilken stil!

http://www.itv.com/news/westcountry/
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Ni som har bredbrättade hattar, hur gör ni för att de ska hållas kvar på huvudet? Jag skulle gärna se ut som Miss Li men hattjäveln stannar ju inte kvar. Räcker med att det blåser minsta lilla.
Hjälp tack! :)
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Ni som har bredbrättade hattar, hur gör ni för att de ska hållas kvar på huvudet? Jag skulle gärna se ut som Miss Li men hattjäveln stannar ju inte kvar. Räcker med att det blåser minsta lilla.
Hjälp tack! :)

Hattnålar eller som Indiana jones - häftpistol :P
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

ttnålar, och mina små hattar har ofta band som jag säkrar med hårnålar.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Den är från Lindex höstkollektion (2012), så den är nog svår att få tag på - tyvärr.
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

I stallet har jag keps, känner mig naken utan nått på huvudet när jag är i stallet. :o

Annars har jag en marinblå fiskarhatt på mig när det är soligt ute då den skyddar öronen, annars får jag gärna solexem. :meh:
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Vet inte vad det heter men det är typ en stickad solkeps. Ett band runt huvudet och en skärm fram. (skitsnygg faktiskt). Jag hatar normalt allt som ska vara på huvudet. Mitt hår gör gärna så allt kryper upp och ramlar av om jag inte drar ner keps,mössa mm hela tiden. Sen känner jag mej lätt instängd/kvävd (?) av mössor, hattar och hjälmar. Hjälmen är ju ett måste.
Tack och lov har jag ett rejält hår som håller värmen kanon om vintern så mössan kommer sällan på före -10.
Men just den solkepsen (som jag kallar det) gör att jag kan ha en hög toffs och bandet under toffsen. Har en till för stranden..

AHHHH! Såg precis att jag har den för stranden på min avatar:p
 
Sv: Vad är din favorithuvudbonad? Spinnoff på tråden om hur muslimer lever,

Vanlig toppluva med tofsar på sidorna eller huva.

Men jag vill gärna ha westernhatt, har alltid älskat sånna och enligt mor klär jag i hatt, men det verkar så omodernt så jag har låtit bli. Det är ju inte så många som har hatt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp