Bukefalos 28 år!

Vad är en infraction?

CillaW

Trådstartare
Jag har tilldelats en sådan - jag undrar vad den innebär (inte varför, det är en annan diskussion), hur många man kan få innan det blir en genomgående fraktur samt hur länge man har den?
 
Sv: Vad är en infraction?

Det finns en hel del info i den här tråden:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=838826

Kort sagt så finns det gula och röda kort - varningar och infractions.

De gula gör ingenting mer än varnar.

De röda räcker i en månad och får du tre st under den tiden så blir du avstängd en dag, får du en till så blir det två dagar, och så ökas det på upp till sju röda då det är en månads avstängning tror jag, vilket väl också är max som moderator kan orsaka i avstängningsväg. (Men då får vi ha en bra förklaring till Gunnar som kan se allt vi gör.)
 
Sv: Vad är en infraction?

Då krävs det alltså riktigt mycket för att man ens ska bli avstängd en dag? Tre grova övertramp under en och samma månad..
 
Sv: Vad är en infraction?

Då undrar jag ändå hur man vet att man har blivit varnad?

Jag trodde nog att jag hade blivit det nu, efter rekord-i-varningar-trådens moderering, men om så är fallet har detta inte nått fram till mig.

Om man får en infraction - är det något man kan räkna med ungefär i samband med att något man har skrivit modereras bort? Eller ska det mera till?
 
Sv: Vad är en infraction?

Då undrar jag ändå hur man vet att man har blivit varnad?

Jag trodde nog att jag hade blivit det nu, efter rekord-i-varningar-trådens moderering, men om så är fallet har detta inte nått fram till mig.

Om man får en infraction - är det något man kan räkna med ungefär i samband med att något man har skrivit modereras bort? Eller ska det mera till?

Jag undrar oxå hur man vet att man är varnad.....
 
Sv: Vad är en infraction?

Det kommer ett snyggt automatgenererat pm med en rubrik i stil med "Du har fått en infraction" och originalinlägget och moderatorns förklaring i. Ungefär så.

Och jag tror att de som har fått kan se det på sina Profilsida också, att det dyker upp en flik Infractions. Annars så är den dold även för drabbade och då gäller det att hålla räkningen själv.
 
Sv: Vad är en infraction?

När den där tiden gått ut, ligger de kvar i din profil och man kan sen titta på sina infractions ungefär som när man nostalgiskt tittar i sitt familjelbum. :) Jätteskoj!
 
Sv: Vad är en infraction?

Är det så?

Fick en varning en gång (helt obegripligt varför, men en varning fick jag) och den har jag då aldrig sett till i min profil :confused: :)
 
Sv: Vad är en infraction?

Tja, mina är 'expired' men ligger kvar. De är inte klickbara, men de finns där.
 
Sv: Vad är en infraction?

Intressant att det är så för dig, men inte för mig. Undrar vad det beror på?
 
Sv: Vad är en infraction?

Du kanske har fått en mer informell varning via vanligt PM från någon moderator. Moderatorn behöver inte alltid använda sig av de gula och röda korten.
Likaså händer det ibland att jag i solklara fall drämmer till med en längre tids avstängning utan att det delats ut varningar eller infractions (och ja, vi har försökt hitta på ett bättre ord än det engelska infractions, tipsa gärna).
Det är bara jag som kan stänga av användare utan att använda de röda korten.

När det gäller hur många röda kort det skall krävas innan avstängning och hur lång avstängningen skall bli så får ni gärna komma med synpunkter och åsikter runt detta. Vi har kört detta ett tag nu och det är inte omöjligt att det kan vara vettigt att justera det lite.
 
Sv: Vad är en infraction?

När det gäller hur många röda kort det skall krävas innan avstängning och hur lång avstängningen skall bli så får ni gärna komma med synpunkter och åsikter runt detta.

Jag tycker att det verkar fungera utmärkt som det gör. Öht är systemet med varningar ett klart fall framåt.

Men: då grundar jag min åsikt på att jag mest hänger på Senior numera och där är ullo stensäker i sitt modererande. Jag har ingen anledning att tro att hon sprätter varningar till höger och vänster.

Normalt skulle jag säga att den som inte förstår varför hon fick en varning spelar dum. Men jag är inte så säker. Jag har hört talas om folk som har fått rätt obegripliga varningar - så jag tycker att det är viktig att moderatorerna varnar ungefär lika mycket.

En moderator ska inte varna 1 om dagen om en annan varnar 10. SÅ stor skillnad är det inte i samtalston på forumen. Och varningarna får inte devalveras, då förlorar de sin funktion.

(Jag är medveten om att detta inte svarar på exakt det du frågar, men jag tog tillfället att framföra det ändå).
 
Sv: Vad är en infraction?

(och ja, vi har försökt hitta på ett bättre ord än det engelska infractions, tipsa gärna).

Vad är det för fel med det alldeles ypperliga svenska ordet 'varning' då? Och i kombination med grader. Troligtvis mer lättförståeligt för flertalet här oavsett ålder och bakgrund.

När det gäller hur många röda kort det skall krävas innan avstängning och hur lång avstängningen skall bli så får ni gärna komma med synpunkter och åsikter runt detta. Vi har kört detta ett tag nu och det är inte omöjligt att det kan vara vettigt att justera det lite.

Idag är systemet ganska tandlöst tycker jag. Tre röda innebär avstängning/banning en dag, och det krävs trots allt en hel del för att arbeta till sig ett rött. Lyckas man arbeta till sig hela sju röda kort på den månaden de gäller så tycker jag nog att man inte borde vara välkommen tillbaka ens.

Det mörka molnet som oroar mest är när red alert brörjar ljuda i stora kontrollrummet du sitter vid - då avstängningen/banningen kan slå ned som en blixtinsats. Men de här korten och dess system känns inte som något kvalificerat hot mot användare som beter sig illa.
 
Sv: Vad är en infraction?

Moderatorerna kan ge tre snabba kort direkt på profilen om nån verkligen behöver en timeout fort.

Och varning heter ju det gula kortet - det är namnet på det röda som skiter sig lite i och med att varning är upptaget.
 
Sv: Vad är en infraction?

Ok, men då borde rent logiskt tre gula varningar leda till en röd banningsdag tycker jag då.
 
Sv: Vad är en infraction?

Tack för förslag, jag tror dock att många med mig på en snabb fråga skulle ha lite svårt att direkt veta vilken av varning och erinran som är värst.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: cirkus
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Murray
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
694
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp