Bukefalos 28 år!

Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

stormarn99

Trådstartare
Hej ! I nu läget rider jag två stor hästar. En är jätteduktig i hoppning men inte lika bra i dressyr och sen rider jag ett fullblod som är jättebra i dressyr men inte i hoppningen. Jag hopptränar fullblodet varannan vecka ! Han blir ganska stark i hoppningen men detär bara kul att han tycker det är kul.Jag tycker det är kul att ha något mål med hästarna ! Mitt mål med den ena storhästen (sto) är att vi ska bli bättre i dressyren. Men tyvärr så ska hon säljas. Med fullblodet ör målet att komma ut på några clear rounder. Vet inte om inlägget kom rätt men...

Vad är era mål ?
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Rolig tråd :) Jag har en islandshäst på 5år.

Just nu är mitt sto dräktig, så målet är såklart att hon ska föla och ge mig ett fint föl :) kommer rida henne i höst och hålla igång. Har som mål att tävla en liten tävling i december. Hon blir något spänd i övergångarna från skritt, så det ska vi också fokusera mycket på i höst. Och jag tycker redan att hon blivit mycket bättre.. trotts jag bara ridit henne ett par gånger.

Det långsiktiga målet är att hon ska bli ridhäst igen efter fölet och sen bli min tävlingshäst :) Så blir mer tävlings satsning 2016 och förhoppningsvis också en avelsvisning. Hon visades i våras innan betäckning, men var inte helt nöjd. Så blir att göra om det :) Rent tävlingsmässigt har jag som mål att kvala till SM med henne. Men som sagt, det ligger lite längre fram i tiden. Just nu hoppas jag på ett fint föl! :)
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Så kul att du ska få ett föl ! Hoppas att det går bra med fölet :)
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Målet med fröken röd är att visa henne till våren och betäcka. Skulle ha gjort det tidigare men annat har kommit i vägen. Hon är 8 år nu...tills dess tränas hon som vanligt.

Rocket har precis börjat jobba riktigt. Haft stora problem med att hitta sadel till honom. Han ska tränas och helst vara redo för tävling till våren. Han är 5 år.
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Målet med min 4åring är att starta en klubbhoppning om ett par veckor. I vår hoppas jag vi kommer iväg till Spring Show i Bökeberg (eller om det heter spring break..) om de har passande klasser. Vad det blir för mer mål 2013 beror på vad jag har för tillgång på tränare.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Med min gammelponny, fjord/island på 17 år, är målet för i år att det ska gå bra på klubbmästerskapet på lördag :p Nästa år ska vi vara med i westernallsvenskan, igen, och vara typ bäst (hela laget då, inte bara vi :D). Ska även försöka få honom i vettigt hull, han har en tendens att gå upp väldigt mycket på väldigt kort tid..

Med nyförvärvet, new forest-sto 10 år, är målet att få henne att koppla bort "hopponnyhetsen", komma i en fin form och starta några träningstävlingar. Om jag har jobb, ekomoni och tid kanske jag kommer betäcka antingen 2013 eller året efter. :d
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Målet med min prinsessa är att vi ska lära känna varann och rida ihop oss så vi blir ett tight team :)
Har bara haft henne 2 månader så det är fortfarande väldigt nytt :)

Närmaste målet är att ta oss igenom en Hubertusjakt på lördag och att jag överlever det :p

Lite längre fram är målet att rida lite handikapptävlingar och prova på fälttävlan nästa säsong.

Målet ännu längre fram är Paralympics ;) :D
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Jag har två connemaraponnier ett sto f-07 och hingst en f-09. Stoets stora mål är att hon ska starta msvb dressyr så småningom. Nästa år ska hon starta L:Aklasser och även ut och hoppa 70-80cm. Årets tävlingssäsong gick åt skogen pga en långvarig hasinfektion, men hoppas att hon håller sig frisk nästa år.

Hingsten är planen att han ska bli godkänd och få verka i aveln. Han ska även tävlas men vet inte riktigt om jag kommer att göra det själv. Kommer rida dressyr själv iaf och se hur långt han kan komma (msvc iaf). Men sen får jag nog hitta nån duktig ponnyryttare så han får visa sin riktiga talang som ligger i hoppningen.
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Jag har en ridtravare, och det långsiktiga och slutgiltiga målet är att hon ska ta en seger i en lokal klass (dressyr) för "alla" hästar, inga travartävlingar. Jag kan inte begära så mycket mer av henne, men hon har kapacitet och har lovordats av alla tränare och domare vi ridit för, och därför känns inte det här målet särskilt orimligt - även fast det lär ta x antal år.

Ett annat mål är att ta oss över 60 cm. Jag är skiträdd för att hoppa och får hjärtklappning av att rida cavaletti, och min häst är dels rädd för nya saker (alltså hinder varje gång) samt känsligast i världen och jagar direkt upp sig när jag är stressad. Såatte.
Just det, att ta oss över nämnda enorma Miltonhöjd utan att bryta nacken är också ett mål.
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Det kortfattade och övergripande målet med alla mina hästar är att vi ska lära oss mer och bli mer utbildade.

Mer specifikt siktat jag på B-nivå i WR, WH, Re och Tr samt helst MSV B dressyr med nordisen -13 (att starta utan att göra bort mig helt; inte att placera mig).
Med Lester siktar jag på att om ett par år eller så kunna göra ett snyggt jobb på fjordhäst SM.
Jenta är tänkt bli en western- och bruksridningsponny. Hon blir fyra år -13 och jag tänkte mig tävlingsdebut i några grenar på D- eller helst C-nivå.
Rödluvan kanske ett par LA dressyr i vår när han blir fem, eller några westerntävlingar på C-nivå.

För övriga hästar har jag inget tävlingsmässigt mål just nu utan det där allmänna "utvecklas så mycket vi kan och vi har hela livet på oss".
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Stella - att hon ska kunna gå och ha det bra som pensionär.
Storm - hon är född i år, men har som mål att hon skall börja tömköras nästa år och köras in när hon är 2.5 år,
visas på treårstestet och sedan så skall hon ridas in.

Herr Vit - Han skall ut och tävla nästa år och då helst LA dressyr. Har bara haft honom en månad och innan dess har han inte
gjort många knop i ett par år. Men vi jobbar på framåt.
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

kl
Kan vara lite kul det här så får man gå tebax o kolla sen:D

Gabbie- ska sättas igång efter avvänjning. Om allt går bra så kanske tom ngn start i lätt klass i vår. Vi får se hon blir 17 år och har arbetat som avelssto i 13 nästan 14 år av dem.
Bixie - ska också sättas igång lite försiktigt under vintern- fram till våren är tanken att hon ska gå lättare med mig och framförallt barnen. Ev betäcks hon i vår.

Meja- gjort en månad hos unghästutbildaren så ska vila hela vintern och sen i vår ska hon åter till utbildare för visning och matchning treårs.

Grace ska iväg på första pass inridning och sen samma som Meja. Båda småflickorna ska vi försöka löshoppa under vintern ngr gånger.

12orna ska växa o bli stora:D
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 465
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Vad kan man ta för att låna ut en välutbildad d ponny på 18 år på foder? Vad är rimliga krav att ställa? Vi vill gärna att hästen står...
Svar
14
· Visningar
1 515
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 767
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 222
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp