Bukefalos 28 år!

Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Jag har 2 hästar en på 10 år och en på 1,5 år.

Sockertoppen 10 år - Är skadad för tillfället. från och med imorgon går hon ut i liten sjukhage efter att ha haft boxvila i 2v. Så mitt mål för iår är att hon ska bli bra, få komma ut i stora hagen innan nyår och påbörjad skrittmotion under ryttare någon gång i december. Så nästa år fortsätta sätta igång henne lugnt. Och att vi kan ev. starta en 50km distantävling (lokalklass) framåt sommaren/sen sommaren.

Kung Kenny 1,5 år - Nu promeneras han för hand med träns och tömkörnings gjord. Och så småningom påbörja tömkörning för att sen köra in han någon gång nästa år och som 3 åring rida in honom.
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

"Vita Vilddjuret" 9 år ska om planen håller ge mig en riddartitel inom akademisk ridkonst, inte på en gång såklart men vi har många år framför oss hoppas jag :)

Sen så hoppas jag att vi ligger på en jämn nivå med felfria 1m-1.10 nästa säsong och att jag såsmåningom kan plocka upp henne i 1.20. Vilket känns helt rimligt.

"Röda Faran" 7år och jag ska lära känna varandra lite bättre och hoppas komma ut och starta lite 0.90 klasser under nästa säsong.

=) // Pink
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Min häst är femton år nu och jag är glad för varje dag vi har. Mitt mål är att varje träningspass ska bli så bra som möjligt och att vi ska fortsätta att utvecklas ett tag till. Han kommer aldrig att gå grand prix på tävlingsbanan, men om vi kan komma så långt att han gör de rörelserna på ett sätt som åtminstone ger härlig ridkänsla och att vi båda har det roligt när vi utför dem så är jag jättenöjd!
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

har en kwpn-valack, 20 år fyllda som jag "skolat om" från hopphäst till dressyrhäst. vårt mål är att kvala till msv b dressyr, det hade varit så otroligt kul (och otippat).

hoppa kan han:
kalle01_78045393.jpg



och dressyra också :)
img_0635_203697725.jpg
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Intressant tråd! Jag ska vara lite motvalls och vända på frågan, om det är okej för TS? Om man inte har mål, hur skaffar man sig? Jag har nämligen inga mål. Pålle är glad och positiv men ingen stjärna på nåt särskilt förutom att vara glad och söt. Själv har jag just inget specialintresse för något särskilt. Vill ändå rida seriöst och träna och så. Men på vad? :confused:
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Var i lite samma sits innan... skolan och jobb tog all tid. Kände inte för att göra något speciellt med min häst och ville ändå att hon skulle hållas igång på ett bra sätt.

Så började fundera på vad jag vill lära mig? Inte några tävlingsmål eller så utan bara om det var något som det skulle vara kul att kunna tillsammans med sin häst? Och på den vägen började mina mål dyka upp :) Sen skadar det aldrig med motiverade tränare som hjälper en att sätta mål. Fick till exempel "att befästa till nästa kurs" läxa nu när jag varit på kurs i veckan.

Lycka till med din målsättning!

=) // Pink
 
Sv: Vad är erat mål med era hästar/ponnyer ?

Jag köpte en 07:a i maj, en kwpn tp, som var i princip oriden och ej så mycket hanterad och till detta nykastrerad. Vårt mål har tills nu varit att skapa ett band mellan oss så vi kan bygga en trygg grund för framtiden då det är tänkt att vi ska ut och glänsa på dressyrbanan! :) Hästens potential tvivlar jag inte alls på, han kan gå långt, men jag måste jobba med mig själv i alla detaljer.

Så just nu är vårt mål att hitta balans i alla gångarter och lägga en STADIG grund inför tyngre jobb framöver. Eventuellt blir det en klubbis i november men vi får se :) Han är ju inriden i år och ligger långt efter i utbildningen jämfört med andra 5åringar...

Ett mer långsiktigt mål är att vi nästa sommar ska försöka komma ut och tävla lokalt så mycket det går med rimliga krav bara för att träna på att få allt att fungera på tävling.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 465
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Vad kan man ta för att låna ut en välutbildad d ponny på 18 år på foder? Vad är rimliga krav att ställa? Vi vill gärna att hästen står...
Svar
14
· Visningar
1 515
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 767
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 222
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp