Bukefalos 28 år!

Vad är felet på min häst!? Jag blir galen..

Sv: Vad är felet på min häst!? Jag blir galen..

Allt du säger tycker jag verkar vara något med munnen, kolla med vet och häst tandläkare..:confused::)
 
Sv: Vad är felet på min häst!? Jag blir galen..

Låter som Headshaking syndrom men kan som tidigare inlägg också tar upp vara tänderna.
Vår häst fick sådana där tokryck under en period men var då främst kopplat till när han åt foder i ströform hö, halm eller gräs, pinnar i hagen... Vi tog dit veterinären som kollade genom hela honom särskilt noga i munnen och till vår förskräckelse hittade hon ett djupt hack inne i munnen med en bit ståltråd som fortfarande satt fast. Varje gång han ätit något stickigt hade det gjort ont. Hon lyckades få ut det tack och lov och han fick antiinflammatoriskt.
Kunde gått illa, var han fått ståltråden ifrån vet vi än idag inte.
Hoppas det löser sig!
 
Sv: Vad är felet på min häst!? Jag blir galen..

Din häst är kanske allergisk.. hasselpollen kommer ju nu i allafall här i skåne.
Jag har själv haft en häst med pollenallergi, det brukar börja så som du beskriver. Fick cortisontabletter utskrivet av vet.
 
Sv: Vad är felet på min häst!? Jag blir galen..

Kolla hästen i munnen, är det något som irriterar där kan det ju ge symtomen du berättar om. Annars kan det ju vara någon parasit som irriterar, en switchbehandlig kanske?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 402
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 549
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 321
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 312
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp