Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

Hur lycket tid lägger du på detta?
/U

Det beror lite på.
Ibland kan jag sitta i timmar och riva för att jag tycker det är vanvettigt kul eller för att jag är så inne i en film jag kollar på. :)
Men för det mesta 1 timme till 1 ½ timme.
Mvh Xoya.
 
Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

*kl*

Hoppar in med en fråga,

vad kostar gummimattor? är gummimattor en bra grej att investera i?:)
 
Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

Finns väl lite olika aspekter kring vad gäller gödselhanteringen. Här vill folk hellre har halmgödsel än tex spån då det inte förmultnar vidare snabbt.
Jag räknar att det går ca ½ halmbal/dag vilket per häst blir 150 kr i månanden här
Spånet ca 5 balar/månad blir 325 kr

Har man bädd kan man säkerligen spara in ännu mer
 
Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

Det beror lite på.
Ibland kan jag sitta i timmar och riva för att jag tycker det är vanvettigt kul eller för att jag är så inne i en film jag kollar på. :)
Men för det mesta 1 timme till 1 ½ timme.
Mvh Xoya.

ok, jag fortsätter att vara nyfiken.. 1 timme/häst och vecka, eller 1 ltimme/dag? Det är ju kul att återanvända, men det ska vara realistiskt därav mina frågor..
/U
 
Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

Å andra sidan kan jag ju riva metro på tåget, andra kan ju sticka..

/U
 
Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

ok, jag fortsätter att vara nyfiken.. 1 timme/häst och vecka, eller 1 ltimme/dag? Det är ju kul att återanvända, men det ska vara realistiskt därav mina frågor..
/U

Jag har 1 häst.
Och jag sitter och river 1 timme-1 ½ timme/dag.:)
Mvh Xoya.
 
Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

Jag har 1 häst.
Och jag sitter och river 1 timme-1 ½ timme/dag.:)
Mvh Xoya.

Shit, vad mycket rivande...

Färdigstrimlat tidningspapper går att köpa för dem som inte orkar/har tid :) Vet dock inte vad det kostar...

I mitt förra stall köpte dom in strö som var en blandning med spån/torv.. Så man fick torvens bra egenskaper med att binda amoniak tillexempel, och spånets ljushet.. Funkade även fint att göra bädd på.
 
Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

Det skulle jag aldrig ha tid med..låter skitjobbigt allvarligt talat.
 
Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

Bättre då att köpa kartongströ så slipper man få med trycksvärtan som inte är så nyttig från t.ex. tidningsremsor.
 
Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

Shit, vad mycket rivande...

Färdigstrimlat tidningspapper går att köpa för dem som inte orkar/har tid :) Vet dock inte vad det kostar...

I mitt förra stall köpte dom in strö som var en blandning med spån/torv.. Så man fick torvens bra egenskaper med att binda amoniak tillexempel, och spånets ljushet.. Funkade även fint att göra bädd på.

På granng*rden kostar det 49kr/paket. Ganska så billigt.
 
Sv: Vad är mest ekonomiskt att ströa med?

Det beror lite på.
Ibland kan jag sitta i timmar och riva för att jag tycker det är vanvettigt kul eller för att jag är så inne i en film jag kollar på. :)
Men för det mesta 1 timme till 1 ½ timme.
Mvh Xoya.

men oj, som jag ser det blir det ett extremt DYRT strö :eek: 1-1,5 h arbete om dagen, alltså lägger du i snitt 37 h på en månad, det är nästan en hel arbetsvecka!
Med en timlöm på låt säga 120 kr så skulle man få ut ca 3400 kr efter skatt. Då kan man köpa strö för 400 kr och sedan ha 3000 kr över till annat!:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp