Vad är normalt?

Vad som är normalt eller inte spelar ingen roll utan du måste hitta en egen väg ut ur ert förhållande men att låtsas som att allt är bra och att du ska tvingas ta emot presenter och blommor är enbart löjligt. Du bestämmer själv hur mycket du vill umgås med honom den tiden som är kvar och du bestämmer vem du vill ta emot gåvor ifrån.

En sak tycker jag att ditt x har rätt i och det är att du inte ska flytta ihop med din nya man direkt. Inte bara för barnens skull utan även för din egen skull för du måste få tiden att läka och hitta dig själv igen och vad du faktiskt vill. Du har blivit så nedtryckt och du måste få chansen att resa på dig igen av egen kraft. Barnen måste få tid på sig att acceptera att deras föräldrar inte längre lever ihop innan någon ny introduceras. Om du skulle flytta direkt till din nye man är risken stor att han i barnens ögon blir orsaken till att deras föräldrar inte längre lever ihop för det är vad de ser. Deras mamma flyttar ifrån deras pappa för att leva med sin nya man och han kommer i deras ögon bli syndabocken. Det vill du ju inte. Du vill ju att eran nya familj ska fungera. Om du istället efter ett tag förklarar att du har träffat någon ny så kommer de att ta det så mycket bättre. När och hur du träffade honom behöver du inte berätta för barnen och du ska absolut inte berätta att du hade ihop det med honom när du levde med deras pappa för dels har de inte med det att göra och dels kommer han bli syndabocken då iallafall. Så om du vill att relationen mellan din nya man och dina barn ska fungera så låt dina barn få tid på sig att smälta och acceptera att du och deras pappa inte längre lever ihop innan du introducerar din nya man. Barn är lojala med sina föräldrar och ser barnen att pappa mår dåligt för att mamma har flyttat ihop med någon ny så blir det inte bra. Det blir fel långt ut igenom och kommer skada din och barnens relation. Sen hur länge du och barnen ska bo ensamma ska ingen annan än du lägga dig i. Om du vill bo ensam i fyra månader eller tre år har enbart och bara du med att göra men jag tycker att du ska ge dig själv en chans att hitta dig själv innan du flyttar ihop med någon.

Ditt x ska du bryta med totalt. Är era barn såpass gamla så behöver du inte ens prata med honom utan barnen klarar utmärkt att kommunicera det som behövs. Det är skillnad när barnen är små och man behöver hämta och lämna dem och man behöver prata rent praktiskt runt barnen men så stora barn som tonåringar kan byta boendeförälder efter en skoldag och de kan sköta den informationen som båda föräldrarna behöver få.

Ta tag i saker och ting nu. Sluta vara ditt x dadda och mamma och förklara för barnen att ni ska flytta isär. Sätt ut gården till försäljning om ingen av er ska bo kvar för ska någon av er bo kvar så ordnar du en värdering. Leta sedan omgående reda på ett boende dit du och barnen kan flytta till så snart det bara går.

Varför du ska sova i samma säng som honom och låta honom hålla en hand på dig vid hans panikattacker förstår jag inte alls. Han får lära sig att klara sig ensam nu. Chansen att hans psykolog har "ordinerat" att han ska prata med dig är en på miljonen. Visst att psykologen kanske har sagt att ni behöver prata och reda ut saker och ting men det är ju helt upp till dig om du vill det. Vill inte du det så är det helt okej och det är inget som någon kan tvinga dig till på något sätt. Se till att bli fri ifrån honom nu och tillåt inte att han manipulerar dig längre.
 
Det är så himla svårt... "Vill du inte att detta ska gå smidigt?" Jo... "Vi måste göra vad som är bäst för barnen." Naturligtvis.
Men skit i honom.
Han är sin egen vuxna person och får faktiskt sköta sig själv.

Barnen skall ni ta hand om tillsammans men inte samtidigt.
Turas om är er lösning framöver.
Om barnens pappa inte vill att barnen skall vara hos din nya man så får han packa sig ut ur gården och lämna er ifred där när det är du som tar hand om barnen.
Var du bor när han tar hand om barnen har han inte med att göra.

Slut är slut.
Han bestämmer inget mera i ditt liv.
Inte ens vad som är bäst för barnen.
 
Vad som är normalt eller inte spelar ingen roll utan du måste hitta en egen väg ut ur ert förhållande men att låtsas som att allt är bra och att du ska tvingas ta emot presenter och blommor är enbart löjligt. Du bestämmer själv hur mycket du vill umgås med honom den tiden som är kvar och du bestämmer vem du vill ta emot gåvor ifrån.

En sak tycker jag att ditt x har rätt i och det är att du inte ska flytta ihop med din nya man direkt. Inte bara för barnens skull utan även för din egen skull för du måste få tiden att läka och hitta dig själv igen och vad du faktiskt vill. Du har blivit så nedtryckt och du måste få chansen att resa på dig igen av egen kraft. Barnen måste få tid på sig att acceptera att deras föräldrar inte längre lever ihop innan någon ny introduceras. Om du skulle flytta direkt till din nye man är risken stor att han i barnens ögon blir orsaken till att deras föräldrar inte längre lever ihop för det är vad de ser. Deras mamma flyttar ifrån deras pappa för att leva med sin nya man och han kommer i deras ögon bli syndabocken. Det vill du ju inte. Du vill ju att eran nya familj ska fungera. Om du istället efter ett tag förklarar att du har träffat någon ny så kommer de att ta det så mycket bättre. När och hur du träffade honom behöver du inte berätta för barnen och du ska absolut inte berätta att du hade ihop det med honom när du levde med deras pappa för dels har de inte med det att göra och dels kommer han bli syndabocken då iallafall. Så om du vill att relationen mellan din nya man och dina barn ska fungera så låt dina barn få tid på sig att smälta och acceptera att du och deras pappa inte längre lever ihop innan du introducerar din nya man. Barn är lojala med sina föräldrar och ser barnen att pappa mår dåligt för att mamma har flyttat ihop med någon ny så blir det inte bra. Det blir fel långt ut igenom och kommer skada din och barnens relation. Sen hur länge du och barnen ska bo ensamma ska ingen annan än du lägga dig i. Om du vill bo ensam i fyra månader eller tre år har enbart och bara du med att göra men jag tycker att du ska ge dig själv en chans att hitta dig själv innan du flyttar ihop med någon.

Ditt x ska du bryta med totalt. Är era barn såpass gamla så behöver du inte ens prata med honom utan barnen klarar utmärkt att kommunicera det som behövs. Det är skillnad när barnen är små och man behöver hämta och lämna dem och man behöver prata rent praktiskt runt barnen men så stora barn som tonåringar kan byta boendeförälder efter en skoldag och de kan sköta den informationen som båda föräldrarna behöver få.

Ta tag i saker och ting nu. Sluta vara ditt x dadda och mamma och förklara för barnen att ni ska flytta isär. Sätt ut gården till försäljning om ingen av er ska bo kvar för ska någon av er bo kvar så ordnar du en värdering. Leta sedan omgående reda på ett boende dit du och barnen kan flytta till så snart det bara går.

Varför du ska sova i samma säng som honom och låta honom hålla en hand på dig vid hans panikattacker förstår jag inte alls. Han får lära sig att klara sig ensam nu. Chansen att hans psykolog har "ordinerat" att han ska prata med dig är en på miljonen. Visst att psykologen kanske har sagt att ni behöver prata och reda ut saker och ting men det är ju helt upp till dig om du vill det. Vill inte du det så är det helt okej och det är inget som någon kan tvinga dig till på något sätt. Se till att bli fri ifrån honom nu och tillåt inte att han manipulerar dig längre.

Tack. Jag har jagat kvinnojouren ett par dagar, för att få ytterligare perspektiv, men det är ingen som svarar där. :-( har inte så mkt tid att skriva idag, men jag återkommer imorgon.
 
Oj, hur hamnade jag här? Jo, jag fick ett sms från personen jag älskar så otroligt mycket, det stod "Förresten, jag startade tråd på Bukefalos igår. Du kan ju kolla den om du har lust. På seniorforumet."
Det tog ca 5 sek att hitta tråden (Hoppas nu att jag har tagit rätt tråd :-) annars blir detta helt vansinnigt fel.)
Jag vet inte om det är rätt av mig att skriva på denna tråden, men för er som läst och skrivit här kan säkert räkna ut att jag är ytterst partisk i det som händer i Kaffekopps liv.
Nej, jag är inte mannan som hon försöker lämna utan den andra... Ja, just nu är jag den andra och har varit det under rätt lång tid. Jag hoppas att Kaffekopp någon gång kan komma ur sitt förhållande och själv kan bestämma vad hon vill och vem hon vill leva med. Jag har väntat på denna underbara person i många år och är åter igen orolig för att hon inte ska kunna få så mycket "självbestämmanderätt" att hon kan välja själv hur, var och med vem hon ska bo eller var hon ska arbeta, mm mm mm. Jag hoppas att hon kan få leva ett lyckligt liv utan tvång eller hot på något vis.
Jag kommer inte att skriva något mer på denna tråd då jag är rädd att det kan misstolkas eller att jag "smutskastar" någon. Däremot kommer jag med stort intresse att följa tråden och jag hoppas också att den kan ge mig lite bra tips på vad jag kan göra för att hjälpa Kaffekopp och för att vi ska kunna bli lyckliga framöver.
Måste också passa på att tacka alla underbara människor som skriver och tipsar Kaffekopp här på Bukefalos. Ni ligger nu mycket bättre till hos mig än kvinnojourer som uppenbart inte svarar när någon behöver hjälp! (Nej jag vet att det säkert varit ett olyckligt sammanträffande just i detta fall och att ni säkert hjälper väldigt många människor som behöver hjälp). Det borde betyda att det skulle sätta mer resurser till just detta som ni arbetar med!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 963
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 125
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 201
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp