Bukefalos 28 år!

Vad är rimligt (beg. utrustning)

cactuspower

Trådstartare
Jag håller på och säljer ut lite begagnad utrustning som inte använs längre i hopp om att få in lite pengar att handla Nya grejer för på scandinavium :D. Har varit med hästgrejer jag sålt.

Jag skulle dock vilja ha lite rekommendationer om priser som kan vara aktuella för dessa saker, vill veta vad som är rimligt att ta eftersom det är saker som folk Inte hört av sig om trots ett flertal annonseringar.

Har ett par MH Easy Rider Steel skor som på sin höjd är använda max 15 ggr. Därför är dom i väldigt bra skick. Dock skulle jag tvätta dom i somras tänkte jag och då blev dom något blekta i färgen, de är tabaccofärgade. Men annars är dom väldigt fräscha. Nypris: 598:-

Troxel Spirit hjälm som jag vunnit. Lättviktshjälm med ventilation, där innerfodret är urtagbart och kan tvättas hur lätt som helst. Avtagbar skärm också. Nypriset enligt Kefly Enterprise AB 670:-
Denna är helt ny!

Sedan har jag en dressyrgjord också som jag köpte till min förra dressyrsadel. Saken var den att den första dressyrgjorden jag köpte pajade och eftersom sadeln var brun så köpte jag givetvis en brun gjord. Strax därefter märkte vi dock att hon växt ur dåvarande sadeln och därför skulle jag köpa en ny. Nya sadeln blev en svart och nu har jag en annan svart dressyrgjord. Den jag ska sälja är en havannabrun Knights dressyrgjord med grön resår på båda sidor och den är använd vid TVÅ tillfällen. Nypris: 698:- och kvitto finns kvar.
Tyvärr tänkte jag mig inte för utan tog bort lapparna på den, annars hade jag gäna bytt den till en svart..

Nå vad säger ni om priser på ovanstående grejer?
Behöver lite hjälp om lämplig prissättning. Vad kan vara skäligt att ta ut för grejerna?
OBS! INGEN ANNONS OBS!!!!!!!!!
 
Sv: Vad är rimligt (beg. utrustning)

Ska stå att det är Mest hästgrejer jag sålt hittills, inte med.. Typ längst däruppe :p
 
Sv: Vad är rimligt (beg. utrustning)

Sätt ut dem på auktion på tradera med lågt utropspris. Tycker ofta att man får mycket fler svar och högre slutpris där än på annons.
Rent generellt märker jag att jag får ut mindre pengar på ridkläder än hästsaker, ett par nya eurostar ridbyxor fick jag 600 spänn för, mindre än halva nypriset. Schabrak, träns och andra lädergrejjer däremot får man bra mycket mer för!
 
Sv: Vad är rimligt (beg. utrustning)

Okej jag ska be syster yster sätta ut kvarvarande grejer på tradera då. Tack så mkt :) :bow:



Lite offtopic, visst ska du sälja din häst? Varför :confused: ? *bara nyfiken*
Du har inga grejer och sälja ? ;) eller har alla andra bukare lagt beslag på dom redan kanske? Tkr du ser ut och ha mkt fint :) !
 
Sv: Vad är rimligt (beg. utrustning)

jo det stämmer. Har jobbat för mycket och hade inte tid med honom, då vart det stressigt och jag tappade motivationen. Han får det bättre om han kommer till någon som har lust och ork att rida varje dag. Mycket av hästsakerna har redan hittat nya bukeägare, men har en hel del grejjer kvar. Vågar dock inte sälja det förens hästen verkligen är såld, man vet ju aldrig :crazy: Pm'ar när det är aktuellt!
 
Sv: Vad är rimligt (beg. utrustning)

Okej jag förstår, det är ju inte lätt och hinna med allt..
Han ser riktigt fin ut i alla fall, din bruning :love:

Nej det förstås. Men blir det akutellt får du gärna höra av dig. :bow:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör ni som har lite dyrare utrustning och har den i stallet? Insåg just att min försäkring inte i kommer vara i närheten av att...
Svar
5
· Visningar
1 483
Senast: ricca
·
Utrustning Om ni säljer begagnad utrustning hur mycket sänker ni priset utifrån nypriset? Förstår att det är olika beroende på slitage. Men låt...
Svar
7
· Visningar
1 765
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Varför i hela världen kan folk inte tvätta sin utrustning. Speciellt om ni säljer sakerna. Jag är nu så trött och förbannad på att...
2
Svar
29
· Visningar
2 425
Senast: Starmartyr
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp