Vad är skillnaden?

Sv: Vad är skillnaden?

C.I.B (International Beauty Champion)
Tilldelas hund som ej är av arbetande ras och som erhållit fyra (4) CACIB utdelade i minst tre (3) länder
av minst tre (3) domare. Minst ett år och en dag ska ha förflutit mellan första och sista CACIB.
För hund av arbetande ras krävs två (2) CACIB utdelade i två (2) länder av två (2) domare plus arbetsmerit

C.I.E (International Show Champion) Fr o m 2009-01-01
Nytt championat som tilldelas hund av arbetande ras som erhållit fyra (4) CACIB utdelade i minst tre
(3) länder av minst tre (3) domare, men inte har arbetsmerit för att kunna ansöka om C.I.B enligt
ovan.
Minst ett år och en dag ska ha förflutit mellan första och sista CACIB.
 
Sv: Vad är skillnaden?

Så C.I.B är "finare" än C.I.E?

Var en Havanais med C.I.B på senaste utställningen och på stamtavlans baksida stod det inte så väl förklarat skillnaden.

:bow: Tackar allvetande Gnist :bow:
 
Sv: Vad är skillnaden?

I fråga om arbetande hundar ja, eftersom det krävs en arbetsmerit för att ta CIB, men inte för att ta ett CIE. För sällskapshundar och hundar som inte behöver arbetsmerit spelar det ju mindre roll :) De får ju alltid CIB, som ju motsvarar INTUCH.

Du hade ju bara kunnat ringa och fråga också :angel: :D
 
Sv: Vad är skillnaden?

Iofs, men idag SNÖAR det igen = grabbarna grus är ute med bröderna bus och jagar älg och liten Gnist sitter hemma och eldar :banana:
 
Sv: Vad är skillnaden?

Och värmer fötterna på litet ynk och har lillkatten i knät som leker med Gnists stickning :devil:
 
Sv: Vad är skillnaden?

Ynket är ute och härjar järnet med Rix :eek: som iofs inte bryr sig nämnvärt om den lilla skuttande gummibollen :D

Får se om snöandet ger med sig fram på dan en stund, så ska jag ett styck Ynk + kamera ut en tur innan det är dags för dusch, tass-ans och kloklippning :cool:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är det någon som har koll på västgötaspets och kan tipsa lite om vad man ska kolla efter/se upp för när man väljer uppfödare/valp? Om...
Svar
8
· Visningar
687
Senast: Tiger tok
·
Hundhälsa Jag har nyligen höftledsröntgat Slyngeln. Jag fick titta rätt noga på röntgenbilderna tillsammans med veterinären på kliniken och hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 154
Senast: ildiko
·
Ugn
Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
711
Senast: Luzzan
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
442
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp