Vad äter du till frukost?

stjarnhimmel

Trådstartare
Ge mig inspiration....

Jag äter antingen fil med müsli eller äggröra /omelett

Mackor försöker jag undvika pga ska inte äta för mkt kolhydrater pga min IBS
 
Jag äter nog mest havregrynsgröt (med havredryck och t.ex. granola och äppelmos.. eller proteinpulver med chokladsmak :p), chiagröt t.ex. med yoghurt och keso och frukt/bär, bananpannkakor (gärna med hallonkvarg och blåbär som tillbehör)... Och knäckebröd eller mackor då.

Men t.ex. chiagröt går ju att variera en del! Googla så hittar du recept så det räcker och blir över. ;) Och bananpannkakor är ju himla gott! Kräver dock något slags tillbehör, tycker jag, för pannkakorna enbart (gjorda på två ägg och en banan då) mättar inte för så många timmar direkt.

Overnight oats är ju också en sån där poppis sak som går att variera nästan hur som helst!
 
Ge mig inspiration....

Jag äter antingen fil med müsli eller äggröra /omelett

Mackor försöker jag undvika pga ska inte äta för mkt kolhydrater pga min IBS

Antingen äter jag havregrynsgröt och ägg. Eller bananpannkaka på en banan, två ägg och lite havregryn(de kan man ta bort) och lite vaniljsocker. Då har jag frukt/bär på.
Eller så äter jag fruktsallad med soygurt och lite hemgjord musli och ev ägg.
 
Jag är periodare.
Sista året eller så, har jag växlat mellan olika smaker på granola från Pauluns, med eko-vaniljyoghurt.
Funkar för meeej... ;)
 
Just nu består min standardfrukost på vardagarna av ett ägg, en banan, en kiwi och några ostskivor. På helgen lägger jag till en skål yoghurt med müsli. Och så te. Alltid te.
 
Ge mig inspiration....

Jag äter antingen fil med müsli eller äggröra /omelett

Mackor försöker jag undvika pga ska inte äta för mkt kolhydrater pga min IBS

Jag äter oftast rostat bröd med marmelad och kaffe. Ibland kan det även bli yoghurt med hemgjord granola på havregryn, pumpakärnor, russin och kokosflingor.
 
Scrambled tofu, havregrynsgröt, chiapudding, frukt och vegansk kvarg, knäckebröd med vegansk färskost och avokado. Och te.

Äter alltså inte allt vid varje frukost, varierar efter vad jag känner för och vad som finns hemma.
 
Min standardfrukost: ett glas C-vitamin (brustablett), ett kokt ägg, mellanfil med Pauluns granola och te (PG tips) med mjölk.

Rostat bröd med marmelad någon gång ibl and, på helgen.
 
Senaste dagarna har det varit:
* Havregurt med müssli
* Smoothie på banan, granatäpple, broccoli, rödbeta och frön (loppfrö och linfrö)
 
På vardagar äter jag 1 kokt ägg, en skål med filmjölk och lite fruktmüsli, en kopp kaffe. Alltid! (Eller ja, jag är periodare, ibland kör jag in på havregrynsgröt med äppelmos istället för fil, men nu har jag varit inne på filspåret i flera år.. :D )

Helger - surdegsbröd med gott pålägg, gärna äggmacka! Eventuellt juice, samt kaffe, kaffe och kaffe. Eller äggröra om vi orkar lyxa till det ännu lite till.
 
Alltid te, juice och ett kokt ägg.
Sedan blir det en skål med chiapudding smaksatt med vanilj och kakoo toppad med frysta hallon eller som jag kör just nu en skål med flingor med röda bär och mjölk.
Efter det blir det 1-2 skivor bröd (oftast surdegstoast) med ost eller vegetarisk salami.
Jag har också IBS.
 
Samma frukost i stort sett hela vuxna livet.- Har gjort avsteg ibland och försökt variera mig men återkommit till samma.

Jag dricker stora mängder te med mjölk och jag äter en ostmacka. Numera när jag bor ensam och ingen klagar på mitt hembakta så bakar jag brödet själv. Förr var det köpebröd och ibland knäcke.

Har i omgångar försökt med havregrynsgröt men jag blir hungrig igen efter ett par timmar. Mitt egna bröd håller mig mätt länge. Ibland ända till lunch.
 
Samma frukost i stort sett hela vuxna livet.- Har gjort avsteg ibland och försökt variera mig men återkommit till samma.

Jag dricker stora mängder te med mjölk och jag äter en ostmacka. Numera när jag bor ensam och ingen klagar på mitt hembakta så bakar jag brödet själv. Förr var det köpebröd och ibland knäcke.

Har i omgångar försökt med havregrynsgröt men jag blir hungrig igen efter ett par timmar. Mitt egna bröd håller mig mätt länge. Ibland ända till lunch.
Gröt gör mig superhungrig!
Varför är det så mån tro när de säger att gröt ska vara mättande..,
 
Samma frukost i stort sett hela vuxna livet.- Har gjort avsteg ibland och försökt variera mig men återkommit till samma.

Jag dricker stora mängder te med mjölk och jag äter en ostmacka. Numera när jag bor ensam och ingen klagar på mitt hembakta så bakar jag brödet själv. Förr var det köpebröd och ibland knäcke.

Har i omgångar försökt med havregrynsgröt men jag blir hungrig igen efter ett par timmar. Mitt egna bröd håller mig mätt länge. Ibland ända till lunch.

Men satan, ingen bakar så illa hemma att det färskt blir sämre än köpebröd som blir likasmakande fram tills det möglar.

(älskar hembakt bröd av alla de sorter och har aldrig varit med om något klagande)
 

Liknande trådar

Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Kaching
·
Kropp & Själ Jag har sån fruktansvärd magkatarr/skov av IBS nu så jag behöver Bukes samlade tips. Lider av IBS och reflux, men nu även gastrit. I...
2
Svar
31
· Visningar
1 848
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ För att göra en lång historia kort så har jag under de senaste åren haft en del problem med min mage, periodvis riktigt mycket. Jag har...
Svar
4
· Visningar
729
  • Artikel
Dagbok Eller Deppmaten. Ja ni hör, jag har förmodligen förläst mig på flåshurtig populärvetenskap men jag har heller inget att förlora. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Brassneck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp