Vad äter proffsens hästar?

Badankan

Trådstartare
Ja som sagt, ni som jobbar hos proffs eller andra stora tränare: vad matar ni hästarna med och hur mycket?

Jobbar själv hos en amatör som bara ger sina Groov 125 och inte "vågar" ge sport för att hästarna blir för pigga. Alla hästarna är feta, lata och inte alls pigga o glada.

Jag tycker det hade varit intressant att jämföra!:laugh:
 
Sv: Vad äter proffsens hästar?

Jobbar själv hos en amatör som bara ger sina Groov 125 och inte "vågar" ge sport för att hästarna blir för pigga. Alla hästarna är feta, lata och inte alls pigga o glada.
Eftersom hans hästar inte går några lopp så behövs det ju inget sport i foderstaten :cool:
 
Sv: Vad äter proffsens hästar?

Våra äter hippo basic, mustang protein pluss och havre!
Vet en tränare som ger Krafft groov 90, Sport och Grund.
 
Sv: Vad äter proffsens hästar?

Det fodret e bättre än den sortens pellets som han använde i början när jag jobbade där. Det var inte så många hästar som åt dom.
 
Sv: Vad äter proffsens hästar?

Våra får Groov 90 och Sport, beroende på vad vi har för hö då...förra årets hade vi Groov 125 och Grund
 
Sv: Vad äter proffsens hästar?

Jag har bara varit på praktik i travstall.

De flesta hästarna där åt hippo bas basic eller hippo grow breed (eller om det var alfa?), några få åt hippo bas cool.
 
Sv: Vad äter proffsens hästar?

Oj, missade skriva hur mycket.....Hö ( torrhö) får dom så mycket dom vill, ca 10-12 kg ( 38 smrb/8,1 MJ) och 2,5 kg Groov + 1,5 kg Sport...plusminusnoll...sen är det ju lite beroende på individer, en del får mer och andra mindre
 
Sv: Vad äter proffsens hästar?

när jag jobba hos proffa åt de hö, betfor, och mustang.

mina äter hö betfor, havre, sport, olika mycket av varje till olika hät, beroende på vad de gör. Men alla äter runt 4 - 5 kg kraftfoder per dag, och mycket hö-
 
Sv: Vad äter proffsens hästar?

Han jag jobbat åt tidigare gav groov till de flesta och bytte ut ett mål till sport på de som startade, kunde oftast se ut 1-1-2 kg på de flesta.

Han jag jobbar åt nu ger groov, sport och betfor, ca 4 kg till de flesta, några enstaka får 5 kg.
Konvalecenter: groov max 1-1,5 kg
1-2 åringar: groov 3kg
Starthästar: sport 4-5 kg
Lite hetare starthästar: groov istället för sport

Alla får ett kraft mått uppblött betfor.
 
Sv: Vad äter proffsens hästar?

Vi ger, Groov (125 tror jag men har faktiskt noll koll.. kan inte läsa på nån säck, dom fyller bara på silon :angel:), havre, sport och race-ways (tror dt heter så..)

Dom flesta får groov+havre. Men sen går många på bara groov, några på bara sport, och två stycken på havre+ 2x400g race-ways pellets om dagen..

Fri tillgång på hö givetvis.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 431
Senast: Mabuse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 934
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 025
Senast: MML
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 510
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp