Bukefalos 28 år!

Vad använder du friskvårdsbidraget till?

Jag kan offra mig. Förr hade vi en masöska som kom till jobbet då var det 30 min två ggr i månaden.. sedan fick vi erbjudande om 2 timmar i månaden hos masöskans ställe. Vi var 4 av 15 som nappade. Hösten 2020 när rekommendationen pga corona var undvik sådana saker (fullt ok nära arbete på jobbet) då nekades detta och har sedan nekats. Vi som tog chansen på massage var överlyckliga över att ha det utanför jobbet tyckte det var så skönt sån skillnad att ha det utanför jobbet värt så mycket... De andra idiotförklarad oss... jag tar med glädje din massage...

Vi hade massor som kom till jobbet utöver friskvårdsbidrag.
Jag gillar inte fysisk kontakt med andra människor 😖
 
Träningskort. Har bytt jobb och fått ett jättebra bidrag. Förra jobbet var ansluten till en onlinetjänst som vr helt värdelös och aldrig hade nåt på orten där vi bodde, så nyttjade det aldrig.
 
Jag är helt fascinerad av hur mycket vissa får i friskvårdsbidrag :p
Själv får jag 1000kr. Det kan inte(!) delas upp på två saker, jag kan tex inte gå på massage 2 gånger om det kostar 500kr/gång om jag inte betalar för båda vid samma tillfälle. Skulle jag göra så, då hade friskvårdsbidraget kunnat användas en gång och sedan hade resten brunnit inne.

Jag har använt friskvårdsbidrag för att hjälpa till att betala klätterkort, och för massage. Hade jag fått mer i bidrag hade jag nog köpt gymkort eller kort i simhallen, för det är så jäkla dyrt.
En arbetsgivare får ge maximalt 5 000 kronor per år i friskvårdsbidrag för att det ska anses vara av mindre värde, dvs den anställde beskattas inte och arbetsgivaren behöver inte betala arbetsgivareavgifter.
 
Har både friskvårdsbidrag och schemalagd friskvårdstimme.

Har inte tagit ut något av mitt friskvårdsbidrag i år än, förra året blev det online PT, Up zone biljetter, online löpningskurs och abonnemang på styrkelabbets app. I år ska det bland annat gå till badkort, men jag får köpa först och sen skicka in kvitto.

Schemalagd?
Typ ”13:00 samlas kontoret för gemensam gympa”? :D
 
En arbetsgivare får ge maximalt 5 000 kronor per år i friskvårdsbidrag för att det ska anses vara av mindre värde, dvs den anställde beskattas inte och arbetsgivaren behöver inte betala arbetsgivareavgifter.
Ok. Som sagt vad vi hade 2 timmar massage/månad på massage . .... det är mer än 5000 kr/år. Nu har vi iofs inget så går +-0 kanske........
 
Ok. Som sagt vad vi hade 2 timmar massage/månad på massage . .... det är mer än 5000 kr/år. Nu har vi iofs inget så går +-0 kanske........
Jag vet att reglerna var annorlunda innan. Vi hade 6000kr innan men fick neddraget till 5000kr när de ändrade skattereglerna, men kommer inte ihåg vilket år det ändrades.
En arbetsgivare får såklart ha bättre förmåner men är det mer än 5000kr förmånsbeskattas man med hela värdet och inte bara den överstigande delen. Samt att arbetsgivaren får betala arbetsgivaravgifter så det blir stor skillnad i kostnad både för arbetsgivare och anställd.
 
Gick en gång 2005, en totalt fruktansvärd upplevelse 😂
Näver bäver att jag gör det igen

Precis. Jag har varit ett par tillfällen i nödläge när min rygg har vart helt paj. Då till en jag känner privat sedan innan, aldrig i mitt liv att nån okänd person skulle få ta i mig....
 
Kul att läsa om vad ni använder det till :) Det blir första året med rejält friskvårdsbidrag för mig, får 3000 kr hos nuvarande arbetsgivare. Har förut haft 800 kr bidrag men i stället friskvårdstimme.
 

Liknande trådar

Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
317
Senast: Niyama
·
  • Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2
Svar
20
· Visningar
2 575
Senast: jemeni
·
IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
228
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp