Bukefalos 28 år!

Vad använder du friskvårdsbidraget till?

Jag använder det till vårens första ridlektionsräkning. Någon gång har jag köpt massage. Det är väldigt praktiskt att ha pengar stående på ett massagekort. När jag får ont i ryggen vilket jag får ca en gång om året så är det bara att boka en tid.
 
Jag har använt det till massage, simning, yoga, dagsspa och träningskort. Brukar bli mer av typen "unna mig" än sånt jag ändå hade köpt (vilket nog mest betyder att jag sällan lägger pengar på träning och motion :cool: )

I år blir det kanske simning igen, och något mer bör det väl räcka till.
 
Jag är helt fascinerad av hur mycket vissa får i friskvårdsbidrag :p
Själv får jag 1000kr. Det kan inte(!) delas upp på två saker, jag kan tex inte gå på massage 2 gånger om det kostar 500kr/gång om jag inte betalar för båda vid samma tillfälle. Skulle jag göra så, då hade friskvårdsbidraget kunnat användas en gång och sedan hade resten brunnit inne.

Jag har använt friskvårdsbidrag för att hjälpa till att betala klätterkort, och för massage. Hade jag fått mer i bidrag hade jag nog köpt gymkort eller kort i simhallen, för det är så jäkla dyrt.
 
Vad använder du friskvårdsbidraget till? Samma varje år eller olika?
Till något du ändå hade gjort eller unnar du dig något du inte haft råd med eller prioriterat annars?

Massage, fotvård, heldag på SPA-anläggning (med kompis 😁) samt Friskis&Svettis-klippkort är vad som brukar rulla här 😊

Jag har 3500 kr per år tror jag så det räcker till ganska mycket, men oftast inte allt ovan på samma år om man tex vill gå några gånger på massage.
 
Jag har aldrig använt det men ska kolla upp vad man får använda det till på jobbet jag har nu.

På förra jobbet så fick vi bara använda det på vissa utvalda företag som fanns på en sida som vi loggade in på och då fanns det enbart ett gym i närheten som var kopplat till det och det hade jag aldrig tid att gå till så nyttjade det aldrig där. (Sambon som jobbar kvar säger att inte ens gymmet är kvar att kunna använda nu)
 
Vad använder du friskvårdsbidraget till? Samma varje år eller olika?
Till något du ändå hade gjort eller unnar du dig något du inte haft råd med eller prioriterat annars?

Har både friskvårdsbidrag och schemalagd friskvårdstimme.

Har inte tagit ut något av mitt friskvårdsbidrag i år än, förra året blev det online PT, Up zone biljetter, online löpningskurs och abonnemang på styrkelabbets app. I år ska det bland annat gå till badkort, men jag får köpa först och sen skicka in kvitto.
 
Vi har 2000:- via en särskild app som företag kan ansluta sig till.
Min vanliga massör är inte ansluten då appen debiterar henne 10% av beloppet.
Har varje år förbrukat det sista veckorna bara för att det inte ska brinna inne och då valt de ställe i närheten som har tider, har mest blivit fotvård och massage.
 
Vi har 3000kr/år som jag tror vi får använda till allt som är godkänt enl skatteverket(?). Det har blivit gymkort, simning, spårkort, liftkort, klättring mm. Lämnar bara in kvitto när jag betalat något och då dras det från de 3000kr tills det är slut.

Massör har vi en bra som kommer till jobbet (vi kan boka tid hos hen också om jobbtiderna inte passar) där halva kostnaden dras från lönen och jobbet står för resten, max 10 tillfällen per år så använder hellre det än tar av friskvårdsbidraget till annan massör.
Har även bra erbjudanden hos flera aktörer så som Friskis, Nordic Wellness, kommunala simhallar mm för att bidraget ska räcka längre.
 
De sista åren till hopp och dressyrträningar. Men jag har även nyttjat det till massage och simkort någon gång tidigare.
 
Vi har hela 5000 kr i år, är oerhört tacksam för det. Har köpt ridhuskort och resten får bli träningar i dressyr eller WE 👌.
Tidigare har det varit en betydligt lägre summa som jag använt till delbetalning av gymkort
 
Vi har 3000 kr, använder hela till årskort på Friskis. Friskvårdstimme 1h/vecka, den används mer till promenad, Kallis osv.
 
Vad använder du friskvårdsbidraget till? Samma varje år eller olika?
Till något du ändå hade gjort eller unnar du dig något du inte haft råd med eller prioriterat annars?

Innan ridning räknades använde jag det till massage. 2021 blev det ridhuskort och 2022 blev det lektioner på islandshästridskola. Förhoppningen för i år är att kunna ta lektioner på min egna häst på ridskolan vi snart blir granne med. Men det blir först till hösten i såna fall.
 
Innan man fick använda det till ridning använde jag det aldrig 😅
När det väl gick igenom användes det till dressyrträningar.
Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska ha det till. Gick på massage en gång förra året, gillar det inte alls dessvärre.
Jag kan offra mig. Förr hade vi en masöska som kom till jobbet då var det 30 min två ggr i månaden.. sedan fick vi erbjudande om 2 timmar i månaden hos masöskans ställe. Vi var 4 av 15 som nappade. Hösten 2020 när rekommendationen pga corona var undvik sådana saker (fullt ok nära arbete på jobbet) då nekades detta och har sedan nekats. Vi som tog chansen på massage var överlyckliga över att ha det utanför jobbet tyckte det var så skönt sån skillnad att ha det utanför jobbet värt så mycket... De andra idiotförklarad oss... jag tar med glädje din massage...
 

Liknande trådar

Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
317
Senast: Niyama
·
  • Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2
Svar
20
· Visningar
2 572
Senast: jemeni
·
IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
228
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp