Vad är det för fel?

Bukefalos 30 år!

Whisperia86

Trådstartare
Har en hoffe som sista veckorna inte har mått helt bra. Han har harklat o hostat, druckit mängder o kissat därefter, så fort han står upp flåsar han hela tiden. Var hos veterinären som konstaterade svullna o röda halsmandlar, vilket hon också trodde kunde bidra till drickandet, att han försökte lindra halsen.
När vi ändå var där togs blodprover bara för att kolla status på allt då han ändå är till åren, allt såg bra ut o det enda som avvek lite var vita blodkroppar men det berodde troligen på halsinfektionen. Röntgade också mage, lungor, lever, njurar o hjärta för att utesluta cancer, även där såg allt bra ut o inget avvek från det normala.
Han fick antibiotika 10 dagar o avslutade kuren för 1,5v sen.
Men han flåsar fortfarande, dricker o kissar massor, så nån som har tips på var man ska börja leta eller misstänka? I övrigt är han som vanligt, äter o är pigg.

Vår hund betedde sig på liknande sätt och vi fick operera bort halsmandlarna på honom.
Hur säger veterinären att ni ska gå vidare?

Din hund behöver definitivt undersökas av veterinär igen!
En bekants hund betedde sig liknande och hade något som fastnat i halsen. Litet och svårt att hitta. Lossade inte av sig själv, vill minnas att det var en bit av ett gräsax.

Vår hund betedde sig på liknande sätt och vi fick operera bort halsmandlarna på honom.
Hur säger veterinären att ni ska gå vidare?

Vad jag kan se är han vare sig svullen eller röd längre, men det är absolut en tanke. Vi skulle ge det den här veckan också för att se om det bara är en fix idé nu, men min magkänsla säger att nåt fortfarande inte stämmer

Liknande trådar

• Vad är det för fel på min hund?
  • Panosteit??
  • Vad är det för fel på kroppen?
  • Anfall/kramper, förlorad balans och koordination

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat