Vad är det för insekt?

Lupino

Trådstartare
Idag såg jag en insekt hos hästarna jag aldrig sett förut. Den såg ut som ett bi (lite lurvig och ungefär samma färg och storlek, möjligen lite tjockare) men rumpan var liksom inböjd. Den var rätt frenetisk att sätta sig på hästarna och när man jagade bort den kom den direkt tillbaka och även mot oss människor.

Någon som vet vad det kan ha varit?

Idag såg jag en insekt hos hästarna jag aldrig sett förut. Den såg ut som ett bi (lite lurvig och ungefär samma färg och storlek, möjligen lite tjockare) men rumpan var liksom inböjd. Den var rätt frenetisk att sätta sig på hästarna och när man jagade bort den kom den direkt tillbaka och även mot oss människor.

Någon som vet vad det kan ha varit?
Låter som Styngfluga!

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 692
Senast: Bullen22
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 583
Senast: Otherside
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 958
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka