Vad är det för skillnad..

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Athina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 589
A

Athina

..på Western Pleasure Open och Beginners ??

Jag tänkte ta tummen ur (sensur) och vara med på nästan klubbtävling. Och funderade helt plöttsligt på vad det är för skillnad på dessa.
I horsemanship och riding så rider man olika mönster, eller ja, ibland samma mönster men olika moment är olika.. jaja skit samma ni fattar iaf..
Men vad är det för skillnad på Beginners och Open i Pleasure? :confused:

Sv: Vad är det för skillnad..

Beginners betyder att klassen är för nybörjare. Ofta är det bara skritt och trav :)

Det tycker jag verkligen att du ska vara.. Vi kanske syns på banan :)

Beginners är inte bara skritt och trav. Det är oftast ett lättare mönster i beg. klasserna. Walk and trott brukar dom kallas som är utan galopp. :idea:

Oj, såg nu att du frågade om pleasure. Det är alltså nybörjare som dom andra skrev. Galopp är det också. :idea:

Jag skrev att det OFTA är enbart skritt och trav, ibland kan det säkert vara enklare galopp också :). Vi har bara skritt och trav i beginnerklasserna (pleasure) i våran klubb. Galopp är ju för proffsen vet ni väl ;)

Det skulle vara roligt att veta vad det är för skillnad på galopp och enklare galopp?

Så jag egentligen spelar det ingen roll vilken klass jag är med i för båda är lika, bara att man tar hänsyn till att den andra klassen är nybörjare eller vad då? :smirk:

Sandra har "koko" på sig själv just nu.. :rofl:

Mmmm... Först skall jag bara se till att jag få låna hästen, sen skall jag ha en sadel oxå... :rofl:

Sen kollade jag in tävlingsdatumen.. Det är 55 dagar till Nästa D-tävling och den hålls mitt i första skolveckan i augusti... fungerar inte!
Så det får bli i September om 72 dagar för att vara exakt..

Tråkigt att det inte år någon mer här på ön under juli och augusti... visst att hästarna är på bete... men iaf... :(

Det beror nog inte på att hästarna är på bete. Dom går att rida på ändå. Det finns helt enkelt inte utrymme för en tävling i juli.
Vi har ju två stora shower då, som dom flesta är med och tränar till.
Det är ju på showerna vi får in alla pengar till klubben. :smirk:

Själv klart går ju hästarna att rida ändå, det har jag alltid gjort, för jag kunde ju knappt rida förr i tiden på vintern, då hade han vinter vila och sen reds det på sommaren.. han kunde inte gå på bete heller han var så känslig i magen..
Men de flesta i stan (In the fyrklöver och bäcks stallen) skickar i väg sina busar på bete hela sommaren och rider kanske max 3 ggr under hela den tiden...

Ja klubben har späckat på shemat.. men iaf... :cry:

Du kan ju vara med och rida clinic nästa helg. Det är ju rätt bra innan man ska tävla.

Jag tänkte det, då jag fick mail om det för några veckor sedan. Men jag fick inte låna Furor och då tänkte jag att jag kanske kunde låna häst av Lisa och Thomas. Men det sket sig totalt för jag skall jobba då och det gick inte att byta bort, för det är ett lååångt pass 3 dagar och 2 nätter. Går på lördag och går av måndag. :cry:

Varför skall sånt här hända när jag verkligen vill och känner att detta är min grej? :(

Skall du vara med?

Är det bara skritt och trav heter det Pleasure Walk-trot. En beginnersklass har ALLTID galopp annars är det ingen beginnersklass.... :angel:

/Carina :eek:

Lenita skrev:
Är det bara skritt och trav heter det Pleasure Walk-trot. En beginnersklass har ALLTID galopp annars är det ingen beginnersklass.... :angel:

Men Pleasure walk and trott finns väl som beginnersklass också? I alla fall ska jag tävla det om två veckor :angel:

Är de inte så att i OPEN rider man med en hand och i Beginners med två händer.....??
Eller är de annat med WRAS regler..? =/

Druvan: En walk-trot är en walk-trot och kan inte ha tillägget beginners. Egentligen så existerar inte den klassen enligt WRAS regelbok utan den enklaste som officiellt finns är Pleasure Beginners MED galopp... :angel: Då är det klubbens eget påhitt då kommer det inte från WRAS..

Cappe: Två händer är på tränsbett och en hand är med stångbett OAVSETT beginners, utbildning eller open klass...... ;) Och det gäller WRAS, Paint eller Quarter-tävlingar... :crazy:

ÅÅÅh... just ja.. hästens ålder var de ju sen.. =)) Men om det tex. inte finns junior klasser.. utan bara Open.. kan de vara blandat med ryttare som rider både med stång och med tränsbett ..? Och sen är de ju den här AA klassen.. suck.. orkar inte slå upp regelboken. Lägger aldrig regler på minnet..

Open gäller ryttaren enbart. AA- All Ages är hästen, alltså öppen för hästar i alla åldrar, junior är hästar under 6 år, senior är hästar 6 år och uppåt. ;)
:D Du lär dig snart allt det där, efter ett antal tävlingar så brukar det sätta sig i ryggmärgen... :angel:
Vad gäller detta med stång så är det helt hästen ålder som avgör...såvida det är en B-tävling eller högre inom WRAS. På D- och C-tävlingar är det valfritt om man ska rida på stång eller tränsbett, bara man kommer i håg att en hand på stång, två på tränsbett..... ;)

Hoppas du förstår mitt svamlande.... :angel: :p

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har de senaste åren blivit mer medveten om vad jag tänker och framförallt hur jag ibland fastnar i olika tankeloopar. Tex vet jag... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 227
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 071
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Antingen är jag dum i huvudet eller så kan jag inte läsa TR. Men jag hittar ingenting om tillåtna nosgrimmor och bett för storhäst i...
Svar
3
· Visningar
1 666
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras... 2
Svar
21
· Visningar
4 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka