Vad är det för träns?

Russis

Trådstartare
(Kan tyvärr inte lägga ut bild, men ska försöka förklara tränset):

På vänstra sidostycket står det LANCOSTE INDIA (eller nåt liknande, har inte tränset här just nu...). Tränset är brunt och har engelsk nosgrimma utan fäste för aachennosgrimma/nosrem. Både pannband och nosgrimma är vanligt läder och sen är det en "flätning" över (???). Tyglarna och sidostycket har tygelhakar och tyglarna är kantflätade. Nån som har nån ANING om vad det KAN vara för träns, och vart man ev kan köpa ett sånt? Har ingen aning om det överhuvudtaget finns att köpa längre...

Har fått med tränset till min foderhäst av ägaren, och ägaren har själv fått det... (och har därmed ingen aning om vad det är för träns). Problemet är att nosgrimman nu gått i sönder, och jag vill då se om jag kan hitta detta träns så jag kan köpa ett nytt (då jag är ersättningsskyldig för utrustning som går sönder..)

Sv: Vad är det för träns?

Ingen som har nån aning om vad det skulle KUNNA vara?

Jag vet inte ens om det är ett lite bättre träns (läs: dyrare) eller om det är ett billigt... Tycker dock inte att det är något fel på det, men heller inte det bästa träns som finns heller på något vis...

Men även om du är ersättningsskyldig så borde det väl gå bra om du köper ett nytt annat träns i "normal" prisklass? om du inte absolut vill ha just ett sånt där? har iaf aldrig hört talas om det..

tjejen som är fodervärd åt min ena häst är ersättningsskyldig för utrustningen men vi har gjort så att vi skickat med en lista på vad all utrustning är värd tex "träns 300 kr" så om det går sönder så ska hon ge mig 300 eller köpa ett nytt träns i den prisklassen.

Lycka till!

Åh, är du värmlänning :)
Det låter som ngt gammalt träns iaf :p

Har aldrig hört talas om det märket förut. Men kan du inte kolla med ägaren om hon tycker att det är okej att du köper något annat träns då?

Japp, jag är värmlänning!!

Ja, det kan mycket väl vara ett gammalt träns..

Jag är tacksam för era svar :bow: , och jag ska prata med ägaren och se om det inte går bra med ett annat träns.., man får väl hoppas det i alla fall...

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ny nosgrimma till mitt PS-träns, den gamla versionen av Flying Change, brunt (mörkbrunt?) Eftersom jag har använt aachen...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Sirap
·
Utrustning Hejsan! Jag har nyss köpt mig min första riktigt egna ponny. Han är en 5 år gammal irländsk sportponny. Han är världens coolaste och...
Svar
9
· Visningar
938
Senast: Noname
·
Utrustning Hej! Har hittat ett träns jag vill köpa till min nya häst (är exakt ett sådant jag har letat och letat efter!). Jag är dock lite osäker...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: *tove*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka