Vad är det här för växt?

Eli

Trådstartare
Vad tror ni det här är?

IMG_20190710_085449.webp

Bra fråga, men låt inte hästar gå i närheten förrän du är säker på att det inte är sprängört. Kan du ta en bättre bild på bladen?

Bra fråga, men låt inte hästar gå i närheten förrän du är säker på att det inte är sprängört.

Inga hästar här, är på en ö och den växer precis vid stranden. Blev nervös att det är björnloka då vi har en treårig lös här...

Här är en annan växt lik björnloka men det är det inte va?
IMG_20190710_085754.webp

Det behövs bättre bild på bladen, men jag tror att det är strandkvanne eller strätta - iallafall någon angelica.

Det är dock varken björnloka eller jätteloka. Heller inte odört eller vildpersilja, som man kan oroa sig för när man har barn eller djur. Egentligen skulle jag vilja säga att det inte heller är sprängört som man också skulle oroa sig för om man har barn eller djur, men blomman är så pass lik att jag inte vågar avskriva det till 100 procent. Tror dock som sagt på någon angelica.

Björnlokan är väl rätt stor? Eller förväxlar jag den med jättebjörnloka? De jag sett har varit 2 meter höga.

Det behövs bättre bild på bladen, men jag tror att det är strandkvanne eller strätta - iallafall någon angelica.

Det är dock varken björnloka eller jätteloka. Heller inte odört eller vildpersilja, som man kan oroa sig för när man har barn eller djur. Egentligen skulle jag vilja säga att det inte heller är sprängört som man också skulle oroa sig för om man har barn eller djur, men blomman är så pass lik att jag inte vågar avskriva det till 100 procent. Tror dock som sagt på någon angelica.

Tack så mycket!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
25
· Visningar
1 016
Trädgård & Växter Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge". Är såna...
Svar
4
· Visningar
287
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :) Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:) Jag tycker nog om allt... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 399
Senast: vilde
·
Kropp & Själ I sommar verkar jag bli ensam med semester här hemma. Jag har egentligen inga problem med att vara hemma, har hur många projekt som...
Svar
18
· Visningar
692
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka