Vad är det katten inte äter på mössen?

Elo

Trådstartare
Extremt konstig rubrik men jag blev faktsikt hemskt fundersamt häromdagen. Stallkatten är en kompetent jägare (vilket är lite vad vi vill) och vill hemskt gärna visa upp sina fångster. Och allra helst äta dem i sällskap/ i sadelkammaren :wtf:.

Hon äter alla möss hon fångar på samma sätt, men lämnar ofta en/två delar. Så nu undrar jag om buke kan berätta för mig vilken del det är hon lämnar.

Delen är liten, ca 1*1,5 cm, ser lite ut som en grön fet korv, ofta "flammig" i ett par olika nyanser av grönt. Till den gröna saken hänger ofta en liten röd, platt trekant också. Ibland saknas den dock, så det verkar vara den gröna saker som är 'äcklig'.
 
Extremt konstig rubrik men jag blev faktsikt hemskt fundersamt häromdagen. Stallkatten är en kompetent jägare (vilket är lite vad vi vill) och vill hemskt gärna visa upp sina fångster. Och allra helst äta dem i sällskap/ i sadelkammaren :wtf:.

Hon äter alla möss hon fångar på samma sätt, men lämnar ofta en/två delar. Så nu undrar jag om buke kan berätta för mig vilken del det är hon lämnar.

Delen är liten, ca 1*1,5 cm, ser lite ut som en grön fet korv, ofta "flammig" i ett par olika nyanser av grönt. Till den gröna saken hänger ofta en liten röd, platt trekant också. Ibland saknas den dock, så det verkar vara den gröna saker som är 'äcklig'.
Gallan äts inte och den är grönaktig.

Mina katter är övertygade om min förmåga att dra hem byten till både dem och mig, det de tar kalasas det oftast på i min säng eller gästsängarna utan en tanke på att bjuda någon annan. Finders fee. Det är otroligt hur mycket blod det kan finnas i en liten fågel när det ser ut som en massaker emellanåt!

Min svarte har nog svurit långa haranger när han hindrats i sitt uppsåt, men råttor är jag definitivt inte så förtjust i att få in oavsett om de är levande eller döda.
 

Bifogade filer

  • IMG_0574.JPG
    IMG_0574.JPG
    181,1 KB · Visningar: 49
Senast ändrad:
Gallan äts inte och den är grönaktig.

Mina katter är övertygade om min förmåga att dra hem byten till både dem och mig, det de tar kalasas det oftast på i min säng eller gästsängarna utan en tanke på att bjuda någon annan. Finders fee. Det är otroligt hur mycket blod det kan finnas i en liten fågel när det ser ut som en massaker emellanåt!

Min svarte har nog svurit långa haranger när han hindrats i sitt uppsåt, men råttor är jag definitivt inte så förtjust i att få in oavsett om de är levande eller döda.

Tack för svar, trodde kanske det var något sådant.

Och nej, här delas inget. Men fångsten skall visas upp (och lekas lite med). Hon letar upp människor och springer efter en och jamar med bytet i munnen. "se på mig, jag e duktig! jag har mat! Jag har fångat själv".

Och huvudet äts alltid först. Hon ser väldigt njutningsfull ut när man hör hur hon krossar skallen. :yuck:
 

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 834
Småbarn Jag vet att det finns fler här med avkommor som av en eller annan anledning inte ätit så bra, så jag hoppas att kunna få lite tips...
2
Svar
36
· Visningar
2 983
Senast: Tassetass
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 503
Senast: As_Vegas
·
Anläggning Usch jag blir vansinig på de äckliga krypen! Förr om åren har jag sluppit dessa hemska djur i stallet på grund av att vi haft så mycket...
2
Svar
21
· Visningar
5 500
Senast: tiffy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp