Vad ar dina samsta egenskaper?

Har ofta frågor. Glömmer ofta att dom som inte gillar mig gärna vrider mina frågor till åsikter. Om jag bara kunde vara lite tystare.
 
Jag tycker det är lika svårt att komma på ens dåliga egenskaper som att komma på ens bra. Ska fundera lite till 🤔.

Kanske jag fastnar för mycket på ordet egenskaper.

Det är ganska dåligt att jag redan någon gång i juli kan börja känna att och oroa mig för att det är så långt till nästa sommar.
Beslutsångest och "efterbeslutsångest" är väl kanske inga favoritegenskaper.
 
Samma här! Jag tycker mig kunna se den som grundproblemet i i princip allt jag får problem med i min vardag och mina relationer. Jag har också autism och svårigheter förknippade med min diagnos men hamnar även utifrån dem ofta i att jag upplever jag har dålig självkänsla som ökar på problemen.
känner igen mig så väl där, har nästan helt gett upp att få ett stabilt förhållande. Relationer funkar inte så bra för mig. och jag kan vara nöjd med de vänner jag har.
 
Jag är långsint, men med kombinationen att jag har med åren lärt mig att förlåta - på mitt sätt för mitt eget bästa. Det innebär inte att mitt förlåt åter låter våra vägar gå åt samma håll, bara att jag går vidare utan att älta och att saken är utagerad i min sinnesvärld. Ibland kan jag i mitt inre höra ett symboliskt rassel av pinnar som faller om jag känner mig orättvist behandlad av en annan människa, och det där pinnrasslet är symboliskt för hur den människan som sårar mig faller på min priolista. Men förlåter gör jag och går sen vidare med en mindre prioriterad människa i mitt liv. "Okej, fine, men vi hörs...kanske! Ha ett bra liv!"

Det är en överlevnadsstrategi, men den ger en ett väldigt begränsat antal människor man släpper in och litar på i sitt liv. Jag önskar jag vore mer hårdhudad.
 
Otålig och i vissa situationer alldeles för tålmodig.

Mitt humör är alldeles för lättantändligt.

Långsint men ger människor som som jag älskar alldeles för många chanser.

Konflikträdd tills det pyser över och då blir det inte bra.

Perfektionist och är aldrig nöjd med mina prestationer hur bra det än är.

Envis som synden.

Extremt dåligt självförtroende och självkänsla.

Har svårt att släppa saker
Glömde en sak. Jag kan bli jävligt elak. Ibland utan att jag egentligen menar det. Jag blir bara så trött och less. Men oftast så beror det på att jag har blivit illa behandlad.
 
Om man frågar någon annan,humöret och att jag är utan filter både muntligen o i skrift
Frågar man mig, något hett temprament ,otålmodig.
 
Svårt att stå stilla, jag vill alltid planera för nästa grej i livet. Det har ju såklart ibland varit en styrka också, jag är ganska handlingskraftig och får saker gjort. Men det kryper i mig om jag inte har nästa grej planerad, alltid, varje månad och varje år.
 
Den egenskap som är jobbigast för mig själv är att jag är raka motsatsen till "over confident". Istället är jag osäker, ängslig och överanalyserande och börjar nästan alltid med att leta fel hos mig själv när något går tokigt eller inte känns bra.

Den egenskap som är jobbigast för folk i min omgivning är nog att jag blir väldigt otrevlig och lätt går i spinn när jag är stressad. Ibland kan jag nog vara lite långsint och envis också och ha svårt att "ta mig ur" ett dåligt humör. Som tur är så är jag inte varken stressad eller på dåligt humör särskilt ofta ;)
 
Oj ja..
Prokrastinerar så mycket det bara går, blir alltid klar med saker sekunden innan de MÅSTE vara klara.
Ganska lat på olika sätt. Rätt dålig på att hantera plötsliga förändringar. Konflikträdd till tusen, börjar bli rätt trött på det haha.
Ger mig själv dåligt samvete för allt möjligt, oftast helt i onödan 🙄
 
Långsint (jag kan vara arg på personer i flera år)
Otålig
Hatar läroprocessen, vill kunna på en gång.
 
Har nog en del, men till motsats till många i denna tråden är jag oftast alldeles FÖR tålmodig, och driver inte på saker ordentligt, framförallt då det gäller något som är bra för mig - jag är alldeles för bra på att "vänta på min tur", och se till att jag är bästa kandidaten etc- något som absolut inte lönar sig i jobb och karrärsvängen, där jag nog kunnat tjäna en hel del mer om jag bara varit lite mer otålig...
 
Jag är något av en ja-sägare, förmodligen på grund av att jag är konflikträdd. Vill hemskt gärna vara folk till lags (vilket inte Bara är en dålig egenskap) och låter folk utnyttja mig, även om det blivt bättre med åren. Har även hemskt svårt att komma till skott med saker ibland.

Edit: blir lite självcentrerad ibland också tror jag... kanske inte rätt ord, men det händer lite för ofta att jag går ifrån ett samtal och i efterhand tänker att "Men! Jag frågade ju inte hur det gick med x/y!" :o
 
Jag är något av en ja-sägare, förmodligen på grund av att jag är konflikträdd. Vill hemskt gärna vara folk till lags (vilket inte Bara är en dålig egenskap) och låter folk utnyttja mig, även om det blivt bättre med åren. Har även hemskt svårt att komma till skott med saker ibland.

Edit: blir lite självcentrerad ibland också tror jag... kanske inte rätt ord, men det händer lite för ofta att jag går ifrån ett samtal och i efterhand tänker att "Men! Jag frågade ju inte hur det gick med x/y!" :o


Men gud, det senare gor jag ocksa, och det kanns sa himla pinsamt!
For mig kanns det dels som att det ar oartigt att "rota" i andras liv, dels att bara stalla samma fraga tillbaka ("Och hur gar det for dig da?") kanns sa ofantasifullt, men det ar ju helt fel och galet!
 
Men gud, det senare gor jag ocksa, och det kanns sa himla pinsamt!
For mig kanns det dels som att det ar oartigt att "rota" i andras liv, dels att bara stalla samma fraga tillbaka ("Och hur gar det for dig da?") kanns sa ofantasifullt, men det ar ju helt fel och galet!
Konversationer (särskilt spontana sådana) är faktiskt inte helt lätt. 😅 Jag har en tendens att nervösprata om jag inte känner människan väldigt väl också, och då tror jag att det lätt tar över. Sedan när det finns tid att reflektera över samtalet känns det klumpigt i efterhand.
Här i UK kan jag helt och hållet förstå din känsla av att motfrågan känns lite blah - det används ju som en hälsningsfras i ännu större utsträckning än det görs hemma i Sverige.
 
Konversationer (särskilt spontana sådana) är faktiskt inte helt lätt. 😅 Jag har en tendens att nervösprata om jag inte känner människan väldigt väl också, och då tror jag att det lätt tar över. Sedan när det finns tid att reflektera över samtalet känns det klumpigt i efterhand.
Här i UK kan jag helt och hållet förstå din känsla av att motfrågan känns lite blah - det används ju som en hälsningsfras i ännu större utsträckning än det görs hemma i Sverige.


Opersonligt kallprat ar jag nog ganska bra dock, och har definitivt anammat "How are you?" som halsningsfras. det ar mer med manniskor jag kanner halvval till val dar jag kan vara dalig, vilket kanns annu varre!
Gar ofta in i ett nervost "let me entertain you" tillstand dar jag pratar pa med anekdoter etc for att undvika obekvam tystnad (oftast i gruppsituationer) och sen kan jag kanna att "faaaan, nu var jag en san dar jobbig typ som tog upp allt luftutrymme".
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag är något av en ja-sägare, förmodligen på grund av att jag är konflikträdd. Vill hemskt gärna vara folk till lags (vilket inte Bara är en dålig egenskap) och låter folk utnyttja mig, även om det blivt bättre med åren. Har även hemskt svårt att komma till skott med saker ibland.

Edit: blir lite självcentrerad ibland också tror jag... kanske inte rätt ord, men det händer lite för ofta att jag går ifrån ett samtal och i efterhand tänker att "Men! Jag frågade ju inte hur det gick med x/y!" :o

Me också 🙈
 
  • Hjärta
Reactions: Sel

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 214
Senast: Huggorm
·
Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 128
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 607
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 283
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp