Vad ar dina samsta egenskaper?

I vissa situationer har jag hemskt svårt för att bestämma mig, t.ex. val av träningsställe. Jag har också hemskt svårt för att planera resor, speciellt när det innebär att ringa släkten och fråga om boende på en viss tid, samordna det och boka flyg eller tåg. Blir så less på mig själv. 🥺
 
Dåligt självförtroende som gör att jag lätt nervärderar mig själv, ger upp innan jag ens försökt, lätt blir bitter på andra som kan, blir orolig och tror att saker är mitt fel fast det inte är det. Väntar på att folk ska "komma på vem jag är på riktigt" och att jag ska få sparken, bli dumpad etc.

Bläh har tänkt så många gånger på att gå till en coach och försöka förändra mitt tankesätt.

Långsint är jag också, blir lätt sur, pratar för mycket (om mig själv i brist på annat).. 🙈
 
Jeg er direkte i tale litt uten filter, tenker ikke over at andre ikke henger med i diskusjon. Jeg har masse temperament, både sinne og glede. Finnes ikke sentimental. Lider likevel av en smule impostor syndrom.
 
Jag har tänkt ett tag och kommit fram till att det är min ovilja att utföra någon renoveringsåtgärd. Jag HATAR om något inte blir bra och blir så enormt besviken. Det leder till att jag inte vill göra något som innebär renovering, förutom att slipa och måla. 🤷 Sen har jag en sambo som är enormt skicklig och noga och jag kommer aldrig göra ett lika bra jobb, då låter jag hellre bli.

Men man blir inte bättre om man inte tränar, det vet jag. Men jag är såhär ändå. Det är nog den egenskap som jag tycker sämst om hos mig själv!
 
Oj, vad svårt..

Jag kan övertänka och vara för mkt perfektionist och då få prestationsångest eller överprestera. Jag är också dålig på att ta det lagom och inte pressa mig själv för hårt vad jag än gör. Har svårt med "good enough".
Jag kan ha dåligt tålamod med vissa saker. Jag kan ha svårt för auktoriteter om det är odugligt folk som jag förväntas följa. Jag har svårt att be om hjälp med vissa saker.
Jag kan ha svårt att koncentrera mig när det är tråkiga och nya saker som också kräver mkt mentalt.
 
Oj, vad svårt..

Jag kan övertänka och vara för mkt perfektionist och då få prestationsångest eller överprestera. Jag är också dålig på att ta det lagom och inte pressa mig själv för hårt vad jag än gör. Har svårt med "good enough".
Jag kan ha dåligt tålamod med vissa saker. Jag kan ha svårt för auktoriteter om det är odugligt folk som jag förväntas följa. Jag har svårt att be om hjälp med vissa saker.
Jag kan ha svårt att koncentrera mig när det är tråkiga och nya saker som också kräver mkt mentalt.

Jag kan INTE noja mig med "good enough". Den lilla perfectionisten som standigt sitter pa min axel far fullstandig noja vid blotta tanken. 🙄
 
Screenshot_20210826-000710.png


Från @broderauttexten på Instagram. Nu är det här ofta en styrka också, eftersom det innebär att jag kan bidra till att hitta och sen undanröja hinder för att någons idé ska fungera. Men det gäller ju att komma ihåg att börja med att säga något positivt.
 
Skjuter upp saker in i det sista, jag är den som packar resväskan en timme innan vi ska åka och betalar räkningar mellan den 30-31e. Men sen är jag jäkligt snabb när jag väl sätter fart men tiden dit är lång :D
Är tidsoptimist med.
 
Jag har i stort sett bara dåliga egenskaper skulle jag vilja påstå... Har ett hett temperament, är lättretlig med kort stubin, långsint och ältar gammalt groll i evigheter. Har någon varit elak/dum vid något tillfälle kan det sitta kvar på näthinnan i flera år efter och jag blir påmind om det varje gång jag träffar personen. Har dålig självkänsla och ställer orimliga krav på mig själv, ställer också höga krav på omgivningen och kan sucka tungt inombords när folk gör fel, misslyckas eller gör saker på ett sätt som jag inte tycker är rätt. Om folk runt omkring mig velar så har jag lätt för att gå in och bossa för att få till ett beslut och en riktning inom gruppen vilket inte alltid är så populärt. Tror många i min omgivning ser mig som ganska arrogant och besserwissrig. När jag satt hos psykologen för några månader sedan bad han mig skriva ned allt jag tyckte var negativt med mig själv och sen allt det positiva. Det negativa blev två A4-sidor och det positiva blev en punkt. Oklart vilken egenskap som är den absolut sämsta, skulle nog säga att det är prestationspressen och oförmågan att "skita i andra".
 
Har ibland svårt för lagom, blir antingen inget eller för mycket. Sen är jag ganska rakt på sak ofta och har inte lust med massa artigheter och lull-lull vilket kan vara irriterande för vissa, har jag förstått.
 
Jag har väldigt lätt till oro och katastroftankar, och min hjärna vill alltid tänka på värstascenarion för att vara ”förberedd” vilket leder till att jag ofta mår ganska dåligt och är stressad över saker Är gravid nu och det har verkligen eskalerat under denna tiden :crazy:

Jag blir lätt besviken på mig själv om jag inte presterar på topp eller lyckas bra med en uppgift och det får mig att känna att JAG är dålig, inte att det jag skulle göra gick dåligt.

Jag har höga krav på mig själv i det mesta jag gör/är och när jag inte uppfyller kraven blir jag ganska taskig mot mig själv. När jag uppfyller dem blir jag inte superglad utan mer ”inte besviken”.

Otroligt dålig på att planera och hålla tider. Startar alltid för sent. Kommer i sista sekund till jobbet men är alltid stressad på vägen. När det gäller privata tider att hålla är jag mer regel än undantag tio minuter sen.

Svårt att ta tag i saker innan det börjar bli försent. Om jag har en hel dag på mig att göra något i lugn och ro så väntar jag ändå så länge att jag måste stressa med den saken innan jag behöver påbörja något annat… även om det är något jag vill göra och tycker om.

Jag har väldigt svårt att ”vara till besvär” för andra och tycker till och med att det är jobbigt att ringa tex vårdcentral eller liknande för att jag inte vill ta upp deras tid med negativa grejer 😅
 
Absolut sämsta är min bristande impulskontroll ibland.
Jag är så SJUKT otålig.

Och att jag ibland drabbas av ekonomiångest och inte KAN göra mina räkningar. Jag vet ju att så fort jag gjort dom så släpper ångesten
 
Jag kör alltid mig race
Ibland passar det inte in.
Jag får hantera väldigt mycket efteråt.
Men i slutändan när jag ser tillbaks så var det rätt beslut. Jah har tex avslutat mina relationer som inte var bra oavsett gårdar och barn och lån. Jag har alltid tyckt att jag förtjänanat att varit lycklig varenda dag.
 
Jag har inget filter mellan hjärna och mun, så ibland sårar jag människor utan att det var meningen. Jag är också för hjälpsam, jag vill hjälpa till varje pris så att jag ibland glömmer att personen kanske bara vill ha stöttning, inte hjälp att lösa problemet, det har jag förlorat många vänner på. Jag har också svårt att ta kritik antar gärna att personen som ger mig kritik hatar mig lika mycket som jag ibland hatar mig själv, även när det är konstruktiv kritik.

Jag är hetsig, slarvig och otålig. Jag har lite att jobba på.
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 204
Senast: Huggorm
·
Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 104
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 600
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 280
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp