Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?

Bukefalos 30 år!

Vilken finansiering pratar du om? Försörjningsstöd?
Ja och hemtjänst och allt annat som människor behöver hjälp med från kommunen.

Där säger du emot dig eftersom det ju inte är människor som ska joba som ska flytta.
Det är många som lever på försörjningsstöd när de har blivit utförsäkrade från Försäkringskassan i väntan på att alla utredningar skall bli färdiga för försörjningsstöd.
De kommer aldrig att kunna arbeta igen.

Det är många som lever på försörjningsstöd när de har blivit utförsäkrade från Försäkringskassan i väntan på att alla utredningar skall bli färdiga för försörjningsstöd.
Nej men de är fortfarande omfattade av kravet. Numera måste man också om man får försörjningsstöd delta i diverse aktiviteter kopplat till det. Tex praktikplats etc. Rent formellt räknas man som arbetsför utifrån att Försökringskassan bedömt en som det.

Ja
Jag vet.
Och jag kommer att jobba mig igenom "gamla obesvarade" frågor när tråden har lugnat ner sig litet och jag hinner.

Jag skall läsa igenom hela tråden igen några gånger för att få en överblick över alla frågeställningar så att jag kan se en större bild.
Och då så kommer jag att försöka svara på de frågor som blivit hängande.
Jaha Du säger helt enkelt att du väljer att inte prata om det i tråden som du tycker är vettigt att prata o. och bara besvara det du inte tycker är vettigt (för det intressanta vill du prata om sedan), helt utan att kommunicera det.

Tycker du det verkar vara en gynnsam metod för att få tråden meningsfull och undvika rundgång?

Någon annan än du kanske prioriterar att bo billigt och i stället för hund kunna ha bil.
Jag känner några sådana personer.

Varför skulle människor som lever på sjukersättning inte kunna ta sig runt geografiskt?
Många kan köra bil och ännu fler kan åka buss.
Sjukersättning får man för att man på något vis är sjuk/funktionsnedsatt/arbetsoförmögen. Den biten har du inte alls tänkt på. Hur klarar de fysiskt av att åka kollektivtrafik? Och längre rundor? Jag jobbar fortfarande men klarar inte av intryck som jobba på plats och kollektivtrafiken ger mig 5 dagar per vecka, jag jobbar bara en dag på plats och resten hemma. När det började krångla blev det så mycket stress att jag nu är sjukskriven så istället för mina 4 timmar jobbar jag två, skulle behöva jobba 0, men det är inte vad jag vill. Migrän och epilepsianfall inträffar ofta efter jag jobbat på plats. Och det är alltså bara jag, det finns många många fler som har svårt att lämna hemmet pga sin sjukdom/funktionsnedsättning som är isolerande och sätter gränser för vad man klarar och vad man orkar.

Det är därför jag frågar om färdtjänst som jag inte fått svar på. Varför ska staten betala dyrare färdtjänst för en person som flyttar till glasbygden än vad det var i stan.

• Gilla
Reactions: abc

Inte så många som du verkar tro, eftersom man kan få avslag på tex sjukersättning och fortfarande tillhöra arbetsmarknaden och tvingas till arbetsträning och jobb.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka