Passa på att fynda bra sportstrumpor på mellandagsrean kanske?
Det finns en intressant dokumentär som jag glömt vad den heter, men som jag tror har gått på SVT som visar hur små vardagsförändringar gör skillnad i mående och hälsa.
Kanske är det för övrigt en god idé att räkna ut vad det "vanliga" kaloriintaget som man höll sig i samma vikt (eller gick upp) med och trappa ned intaget försiktigt så att man vänjer sig istället för att plåga sig.
Förmodligen gör man sig och sitt psykiska mående en tjänst genom att börja på allvar först efter julmaten. (Eller ha ett uppehåll i juldagarna) Om man nu tycker om julmat vill säga.

Man behöver ju inte äta stora mängder julmat, men kanske känns det lite tråkigt att välja bort helt till förmån för en burk kvarg.
Och till de som väger maten, skaffa en kvalitetsvåg, tex Ikeas billiga hushållsvågar är inte speciellt exakta, synd att få för små portioner pga dålig våg.
Av nyfikenhet knappade jag in mina "siffror" i en tjänst som visar underhållsbehov för min kroppstyp (jag är ganska genomsnittligt byggd) och valde noll fysisk aktivitet/sängliggande och kom ändå inte ner till 1200kalorier.
Jämförde flera tjänster och ingen gav så lågt resultat= Det skulle inte gå att driva maskineriet i mig på så lite ens om jag låg platt.
Trådskaparen sitter visserligen ned i sitt jobb, men rör sig med små rörelser genom hela arbetspasset, och behöver vara uppmärksam och fokuserad. Det förbrukar också kalorier, och visst förbrukar det även kalorier att använda hjärnan?
Sedan är det ju ganska individuellt hur mycket man förbränner, så det är svårt att generalisera. Men 1200 låter som många konstaterat väldigt lite för de flesta.