Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prova cirkusgröt? Det är mättande och gott!.
Nä tycker faktiskt inte det!Blir det inte märkligt med äggröra i havregrynsgröten?
Jag har haft ägg i havregrynsgröt men då har jag tillsatt det när gröten varit halvklar. Tagit gröten åt sidan, knäckt i det råa ägget, rört ner det ordentligt och sen ställt tillbaka det på spisen och kokt vidare gröten under omrörning några minuter. Blir en superfin len konsistens.
Ja det blir det, men det ska vara den crunchyDet var ju en idé, det blir gott med jordnötssmör alltså?
Jag förstår mig faktiskt inte riktigt på att äta frukost. Aldrig märkt att jag skulle få mer energi av en ordentlig frukost än en kopp kaffeJag är inte hungrig på morgonen, är extremt morgontrött och har svårt att vakna till. Under flera år bestod min frukost endast av en mugg te, sen åt jag inte förrän vid lunch.
Började tvinga mig att äta frukost för några år sen, och jag äter oftast naturell yoghurt med havreringar. Vill jag ha något varm kokar jag havregrynsgröt på vatten och äter med mjölk, kanel och blåbär. Vill jag lyxa till det lite äter jag keso och blåbär eller jordgubbar.
Ja det blir det, men det ska vara den crunchy
Men gud, detta måste jag verkligen testa! För en choklad-missbrukare som jag lät det alldeles för gott för att inte prova.Och jag tycker att creamy är godare.
Jag brukar ha kakao i gröten. 2 tsk per dl havregryn. Då blir det en supergod chokladgröt utan att man tillsatt socker. Och så toppa med osötat jordnötssmör och mjölk. Mums! Jag brukar använda havremjölk men vilken mjölk som funkar utmärkt!
Men gud, detta måste jag verkligen testa! För en choklad-missbrukare som jag lät det alldeles för gott för att inte prova.
Impopulära förslagetJag behöver hitta ett bättre alternativ till frukost som ger energi och är lagom mättande, samtidigt som det är nyttigt och hälsosamt. Havregrynsgröt tycker jag inte mättar någonting egentligen, jag är jättehungrig efter bara en stund igen.
Gärna tips som funkar för barnen också