Vad avgör magstorleken?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zaria

Trådstartare
Är lite nyfiken på vad det är som avgör storleken på magen.
är beräknad 25:e Juni och har ingen jättemage alls,bara en kula...
Folk kommenterar ju ständigt hur liten bebis måste vara och hur ogravid man är och hur smärtfritt allt måste vara med en sån liten mage för då är man ju knappt gravid alls tydligen :eek:

Men vad beror det på,bebis växer som den skall & skall ju vara "färdigbakad" vid detta laget.

beror det på kroppstorlek (väger fortfarande bara 50 kg,gått upp 7),eller något hur bebisen är placerad eller livmodern? Eller hur mycket man gått upp...Känns tråkigt med alla kommentarer när man inte har nåt bättre att komma med än "ja jag vet inte"....
Finns ju de som får ganska små bebisar men endå har en jättemage & tvärtom. :confused:

Mvh Zaria (med pyttemagen som fortafarnde hoppar i sängen & klättrar i träd) :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Vad avgör magstorleken?

var glad att du slipper gå upp 30 kilo och rulla fram ;-)
endel märker ju inte att dom är gravida förrän på BB så jag tror nog bebis kan gömma sig bra i vissa fall. Man kan ju ha livmodern placerad långt bak mot ryggen tex.
Och du verkar ju rätt liten så kanske bebis inte är så stor heller :)
 
Sv: Vad avgör magstorleken?

hej

Nej bebis är inte så stor 11% förliten,dock tyckte läkaren att det var fullt normalt dels för att jag själv är så liten & dessutom adopterad och att de går efter svensk statestik...Så att h*n borde ju vara rätt normalstor endå...

Det med livmodern låter ju logiskt,en del bär ju väldigt mycket mage framför sig rätt ut så att säga (svårt att förklara) denna kanske ligger vid ryggen mera...iaf har h*n lyckats få en par klockrena kickar just där :cool:

Mvh Zaria
 
Sv: Vad avgör magstorleken?

Som sagt tror jag att det beror en hel del på hur den ligger och hur livmodern är placerad i kroppen, en kompis kunde ha sina vanliga jeans sista månaden med enbart knappen uppknäppt... :crazy: Hennes tjej vägde 3,5 när den kom ut...

Sen beror det nog en hel del på vad man har för kroppstyp innan oxå, har man mage sen förut försvinner ju inte den direkt... :angel:

Efter första barnet brukar de flesta få större mage tidigare för att bukmuskelaturen är uttänjd och kroppen känner igen vad som händer.
 
Sv: Vad avgör magstorleken?

en kollegas fru ska ha barn strax, om typ 1 vecka. Hon har gått upp 6kg. Bm har dock mätt barnet och det verkar normalt. Så de oroar sig inte.

Lycka till!
 
Sv: Vad avgör magstorleken?

Föresten, kan det inte vara så att om man gått upp så lite så har man egentligen gått ned, dvs från sin vanliga vikt men barnet väger ju en del så man har ju ändå gått ned...
 
Sv: Vad avgör magstorleken?

har läst någonstans att bebis,fostervatten & såna saker väger ca 5 kg...så jag brukar pllussa 2 extra på mig,vägde bara 43 när jag blev gravid....hoppas på att få behålla så mycket det går efter förlossningen...
 
Sv: Vad avgör magstorleken?

...och jag har läst att foster + fostervatten + större livmoder + större blodvolym + större bröst osv väger 10-12 kg... Vilket verkade stämma rätt bra på mig, som gick upp 10 kg, men hade gått ner alltihop på ett par veckor. Gick dessutom ner ytterligare några kilo, och tyckte det var svårt att hålla vikten uppe under amningsperioden. Var hungrig hela tiden och åt så mycket jag hann....
 
Sv: Vad avgör magstorleken?

jag tror ändå på 5 kg för direkt efter vägde jag mig och det var munis 5, en vecka senare oxå vattnet -5 till och efter några mån e sista 5 kg dom var fett.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 774
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Hej djurfolk! Jag undrar om det finns någon med erfarenhet av läkemedlena Onsior och Fenemal till hund? Min Pekingesekille har fått...
Svar
2
· Visningar
7 662
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 538
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 978
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Gråter du?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp