Vad avskyr du i vardagen?

Sv: Vad avskyr du i vardagen?

Vika tvätt är så tråkigt att jag vill kräkas (har en drös som jag tvättade i tisdags som ännu ligger kvar)

Städa bilen

Gå ut med sopor
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

Måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag när larmet går 05:55. Hatar att behöva gå upp tidigt på morgonen fem dagar i sträck (jobbar kontorstider vilket är VIDRIGT).
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

Måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag när larmet går 05:55. Hatar att behöva gå upp tidigt på morgonen fem dagar i sträck (jobbar kontorstider vilket är VIDRIGT).

Tycker inte tidpunkten spelar roll. Det är samma ansträngning kl 5 som kl 7.

Tragiskt att dagens största utmaning är att resa kroppen från horisontellt till vertikalt läge. :meh:
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

Tycker inte tidpunkten spelar roll. Det är samma ansträngning kl 5 som kl 7.

Fast framåt niosnåret, tycker jag att det nästan börjar bli hanterligt. Det tar emot, men inte så som det tar emot klockan 7. (Att gå upp 5 undviker jag så långt det är möjligt. Det sker inte varje månad.)

Men jag tycker att det är lite deppigt att kropp och själ gör sådant motstånd mot att börja dagen. En del människor verkar ju vakna och riktigt längta upp att ta itu med en ny dag.
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

*kl*

Jag avskyr att plocka ur diskstället. Dock har jag inget emot diskmaskinen.
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

Vilken lycka när jag hittade ännu en påse med tvätt som jag gömt under sängen och sen förträngt att den finns där!

Kom på att det suger att ställa in disk i skåpen igen.. sååå.... trååååkiiigt..
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

All återvinning.. Diska burkar, förpackningar och lämna hit och dit.
Och att föna håret... Gud så trist!

Och att lägga mig..
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

Haha, jo det vet jag.
Det är smeten som för det mesta lyckas rymma och hamna som våffelfras i gångjärnen mellan över och underjärn som jag menar.
Det är nästintill hopplöst att få bort.
Vi har ju givetvis försökt att inte hälla så att någon smet hamnar på "avvägar" men det finns alltid någonting där.
Försöker pilla med en kniv smula för smula....
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

*kl*
Tanka, tvätta bilen, besiktiga bilen, köra bilen till service etc. (Stackars bilen, jag gillar att köra den dock :love:).

Diska :yuck:

Boka in saker allt från hovslagaren, till frisören :arghh:.
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

*Vakna av väcklarklockan
*Damma
*Laga mat
*Plocka ur diskmaskinen
*Plocka upp saker från golven (småbarn+ond rygg=inte bra)
*Städa bilen

:meh:
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

Betala räkningar!! Drar ut på det till det allra sista (vilket inte alltid är så smart :angel:).

Sen "gå och plocka" (ni vet när det är lite halvstökigt sådär), jag avskyr det så lever hellre i skiten (och mår lite dåligt över hur ofint det är) än att bara plocka bort påsen som ligger och skräpar.. :p
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

När det är riktigt dåligt väder med kraftig vind och kallt och man varit utomhus några timmar och då, fy fan, då är den sista hundpromenaden på kvällen fruktansvärd. Hatar det verkligen :wtf:
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

Damma, gör man det? Jag kör över hyllor och sånt med dammsugaren någon gång emellanåt sen får det vara nog :cautious:...
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

- Göra rent ugnen
- Städa kyl/frys
- Putsa fönster
- Tvätta bilen
- Ringa viktiga samtal...tex FK, Doktor

I morgon ska jag göra årets stora hatgrej. Besikta bilen. Betala en massa hundralappar för att få veta att jag antagligen behöver laga för tusenlappar och sen betala fler hundralappar för att få den godkänd. Jag går hellre till tandläkaren :arghh:
 
Sv: Vad avskyr du i vardagen?

Plocka ur diskmaskinen (hantera smutsig disk är tydligen roligare :cautious: )
Hacka grönsaker
Diska ugnsplåtar/formar, grytor och framförallt gjutjärnspannor :arghh:

Edit: glömde sista kvällspinkrundan med hundarna.. Är väldigt frusen på kvällen så att gå utanför dörren (särskilt den här årstiden!) är rena tortyren när allt man vill är att bädda ner sig under ett varmt täcke :yuck:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 605
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 919
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp