Vad behöver en gravid kvinna?

imported_gerbera

Trådstartare
Åh, nu börjar alla mina vänner trots att jag "nyss" fyllt tjugo att bli dräktiga. En rar vän är i sjunde månaden utan att jag vetat något! :eek: hon bor dock i andra sidan landet men jag skulle vilja åka och hälsa på. Nu är frågan om man skulle vilja hitta på en present, vad ger man? Jag vill helst ge något till henne och inte en sparkdräkt, men även såna tips mottages tacksamt!
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

Tre kartonger Ben&Jerry's! Finns ingen bättre present :D Fast se till att det inte är med nötter bara för det får man inte äta när man har bulle i ugnen ;)
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

Tre kartonger Ben&Jerry's! Finns ingen bättre present :D Fast se till att det inte är med nötter bara för det får man inte äta när man har bulle i ugnen ;)

Var har du hört det? Varför skulle man inte kunna äta nötter när man är gravid? :confused:
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

Jag tycker det är viktigt att påpeka att en gravid kvinna fortfarande är samma person som innan hon blev gravid! Med det vill jag ha sagt att hon antagligen gillar att få samma saker som när hon inte är gravid, möjligen med undantag av kläder.... Jag hade själv blivit superglad för något som var till MIG och inte hade med bebisen att göra (för sånt får man så mycket ändå, särskilt när bebisen väl är född). Ett par fina örhängen, en lyxig body-lotion, en bra bok, en skiva med favoritmusiken osv, osv är sådant som hade glatt mig, oavsett eventuell graviditet!
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

Tre kartonger Ben&Jerry's! Finns ingen bättre present :D Fast se till att det inte är med nötter bara för det får man inte äta när man har bulle i ugnen ;)


Usch hade spytt om jag fått såna just då:crazy:
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

Du måste fråga henne om du ska köpa ngt ätbart, man får avsmak för det mest konstiga när man är gravid.
Inte ens säkert du får koka kaffe där borta pga lukten;)
Inte ens choklad behöver vara en höjdare så fråga henne som sagt.
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

Tre kartonger Ben&Jerry's! Finns ingen bättre present :D Fast se till att det inte är med nötter bara för det får man inte äta när man har bulle i ugnen ;)

:eek: Får man inte äta nötter när man är gravid?! Det har ingen sagt till mig.. :crazy:

Edit: Har läst svaret nu med :D
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

Massor med goda hembakade saker som man inte orkar med att göra själv :angel: Eller som jag, inte kunde baka bulalr för fogarna.

Det är if några månader kvar, men goda, nyttiga och energirika matlådor till första tiden med bebisen för då har man inte tid, ork (lust) att laga en massa mat.
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

Ansiktmassage och ansiktbehandlingar!!! fotmassage etc!!! underbart för oss gravida...
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

Usch hade spytt om jag fått såna just då:crazy:

Same, same! :crazy:

Ätbart så har väl de allra flesta gravida dille på FRUKT!

Saker jag hade önskat mig då jag var gravid är väl mjuka och sköna, men snygga kläder. Mysiga badoljor och lotions. För, är det någon gång i livet jag ville lyxa till mig ordentligt så var det när jag var gravid.
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

skulle saga FOTMASSAGE! :love:
ge henne pedrikyr som avslutas med en skon fotmassage och hon kommer vara dig evigt tacksam...:bump:
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

Något roligt och personligt.
Nåt som är bra att veta är att om hon har högt blodtryck (vilket man som gravid kan få. Om man tex har havandeskapsförgiftning eller så) så bör hon inte äta lakris.

En gullig/fin tavelram kanske att sätta in bild på bebben i sen

En skiva med bra musik

Vetekudde. Perfa att ha på förlossningen sedan som smärtlindring
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

alltså igentligen så fick man en massa saker te sitt barn när man e gravid men vad skönt det hade varot om man tex hade fått en hel dag på ett spa efter sin förlossning och bara ha en da att ta hand om sej själv ,vilket jag tycker man e värd efter en graviditet och en förlossning:)
 
Sv: Vad behöver en gravid kvinna?

matlådor till första tiden med bebisen för då har man inte tid, ork (lust) att laga en massa mat.

Fast det stämmer inte alltid. Jag lagade precis lika mycket mat när Alvin var nyfödd som jag gjorde innan. Älskar att laga mat, fick ha ett barn på höften bara :D
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 604
Senast: Nixehen
·
Relationer Många diskussioner här brukar ju handla om hästlivet i relation till en partner, men hur funkar kompisrelationer för er som ”lever...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 059
Senast: emma-vsm
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 665
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 443
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp