vad betalar ni i månaden

Hjälp vad alla betalar mycket.
Jag räknar med mellan 1500 och 2000/mån. Lite mer i Januari då man betalar licens, ridhuskort m.m. Om jag som vissa hade lagt ut nästan 5000 hade jag alldrig haft råd att skaffa häst nr. 2.
 
Stall med kallhyra 500/mån. Sen köper jag hö och havre billigt från bönder häromkring (gäller att vårda sina kontakter). :)
Men visst om jag hade bott i närheten av storstad hade ekonomin sett annorlunda ut. Förstår bara inte hur folk har råd????? Sambon skulle bli tokig om jag aldrig skulle ha råd att göra något annat än att föda hästarna.
 
2200 för stall ((foder, strö, in & utsläpp + mockning)på vardagar) stallet turas om med fodring och in och utsläpp på helger.
hovslagare =750 varannan månad
försäkring= 500/månad
ridlektioner= 400/månad
ca 3500/månad. (oh my, var mer än vad jag visste om!) :confused:
 
Men ändå... :crazy: Hö, havre, betfor ingår ju i min hyra - så det betalar jag ju inget extra för. Men även om du lyckades hitta hö och havre för en månad för under 500 kr - hur LYCKAS du klämma in skoningar, vaccinationer, försäkringar, träningar osv för den lilla överskjutande summan? *impad* :D
 
bor i liten stad längst ner i skåne.

Stallhyra och ridhus/ridban-avgift sammanlagt 1500:- i månaden
ingår:in-utsläpp
täckesbyten ev lindor ibland
havre,korn,halm,hö,betfor. mineraler köper jag själv

hovslagare 600:- var tioende elfte vecka
tandläkaren två gånger om året 2400 samanlagt
vaccinering ca 400 har jag för mig...
 
Hos oss kostar det 1700:-/månad inkl spån & hö/silage.
Kraftfoder står man själv för och även mockningen. Vardagar sköter stallägaren in & utsläpp och helgerna delar vi som hyr in oss på. Vi har egen ridplan och 1km till ridhus och stora utebanor. :bump:
 
Hästarna får inte vara försäkrade i sitt värdebelopp, tycker det är viktigast med veterinärvård (180/mån), skoning 350kr/mån, vaccination och raspning (800/år =>70kr/mån). Sen erkänner jag, brukar bekosta mina träningar med de pengarna jag själv får in på lite lektioner alltså pengar som återanvänd av sig själv som jag inte räknar med. Tävlingar är inte heller med i "hästbudgeten" eftersom dessa inte är nödvändiga, hästen mår ju bra även om jag inte tävlar. Köper dessutom inte hästprylar särskillt ofta utan sliter ganska länge på det jag har.
Oj vilken redogörelse jag skrev nu... :smirk:
 
ca 2000 för stallhyra, skoning och försäkring men avmaskning, träning, vaccinationer, nya grejor osv är inte inräknat.
 
Har köpt 2ton hö som är betalat (3000:-).
Kallhyra 800:- (in- och utsläpp, fodring ingår)
Ridhuskort 100:-
Spån 300:-
KraftFoder ca 350:-
Försäkring 300:-
Totalt/mån: 1850:-
Sedan tillkommer ju givetvis hovslagare, veterinär och höet då (om man ska slå ut det).
 
Hyra: 1650:- inkl. strö, hö eller hösilage, havre, betfor och mineraler. Jag fodrar lunch en gång i veckan och tar in hästarna en gång.

Hovslagare: ca 500:- ungefär varannan månad.

Försäkring: 126:-/månad

Foder: Ett par säckar Hippo Alfa/år Vet inte vad det blir per månad, med de kostar 135:-/st...
Köper salt också, men det kostar ju bara ett par kronor per månad...


Övrigt: Höökskonto 490:-/månad... :rofl:
 
jag betalar 2400 i månaden för mina två hästar! altså 1200 för en häst! då ingår allt,foder,in/utsläpp,mockning! de enda ja behöver göra är att rida lr köra dem å pyssla om mina sötnosar!! sen hovslagare på 450 kr!!å lite annat!
 
Jag har räknat ut att det kostar ca 3600 kr /månaden förutom tränar. Dessutom har jag ingen egen transport som jag måste betala försäkring och skatt för.
 
Jag betalar följande/månad:
[OBS: Bor nån mil utanför Uppsala]
Kallhyra:400 kr
Försäkring:108 kr(korsningsponny)
Vaccination:40 kr(lägger undan tills vaccinationen som kostar 500kr och görs 1ggr/år)
Foder:300 kr
Halm:60 kr
Hovslagare:250(500kr var 8:e vexka)
Sammanlagt:1200 kr

Kommer billigt undan eftersom det är en lite korsningsponny som jag har här på landet=)
 
ojdå.. vill inte räkna på detta, bor för det första i enrelativt liten stad, anläggningen har tillgång till 3 utomhus ridbanor 2 ridhus, gräsbana & terränghinder, instruktörer om man så vill, 6 km till staden.

Kallhyra ( inklusive utsläpp morron/kväll fodring vardagar, helger delar priv ägare på in/utsläpp & fodringar ) : 1200
torv: ca 400
Hö: ca 950
kraft: ca 1100
skoning: 450 ( 700 var 6-7 vecka )

sen har man ju saker man slår ut, dvs sadel 18000 :crazy:, träns, 2000, träns 700, shabrak 300, ridbyxor 300, grimma, täcken, sadeljord, vinterjacka, benskydd, mm mm mm mm så räknar med circus 800 till i månaden

nästan 5 tusen.. och då har jag inte räknat med vet, avmaskning, tandläkare, träningar, tävling om man vill ut på det,
 
Hej!
Nu betalar jag:
2200 för stall, foder, in-utsläpp, och mockning 2 dar i veckan.
700 för skoning var 7e vecka(8e blir det oftast)
Börjar träna idag, men vet inte vad det kommer kosta än.
ca 140 kr. för torv(per månad alltså).
Typ så, sen tillkommer ev.veterinär och inköp av annat ../Lavinia
 
stall: 1125 kr.
Hovslagare:250 kr (kommer varannan månad)
Försäkring: ca 130 kr.
plus att jag köper egna vitaminer och mineraler

sen så är det ju veterinärkostnader och alla grejer hästen "behöver" (prylgalen :D)
 
800 i kallhyra (morgon fodring, utsläpp, tillgång till paddock, ridhus)
Hovslagare: 600 kr var 8 vecka
Hö: ca 600 kr månaden
Krafft grund: 2 säckar/månaden 126 kr st
Betfor: 70 kr
Spån: 200 kr

=2222 kr/månaden
 
Kallhyra: 500kr/månaden (inkl.morgonfodring + utsläpp)

Foder: 500kr (eggersmann´s müsli) räcker månaden ut + lite mer därtill,

Strö: halm 120kilos bal 200kr för 2 st,räcker hela vintern,

Hö: 600kr/månaden

Hovslagar´n: 200kr för verkningen (barfotagångshäst) 2-3 månaders mellanrum, hästens hovar slits väldigt fint,

Sedan kommer vaccinationen, vet ej vad det kostar men runt 200kr.

-------------
www.bokebacken.com
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det vanligaste är väl att betala med kort när man köper något. Numera kan man ju även betala med mobilen. Andra mer sofistikerade...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 037
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 781
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
311
Senast: ameo
·
  • Artikel
Hästnyheter Den lilla klubben Kolböra ryttarförening i Skåne är givmilda till sina medlemmar – här kan man få sin tävlingslicens betalad. Dessutom...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp