Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Linspasta! Så gott! Alltså pasta med en linssås, vitlök,lök,tomatpuré,svartkål,linser, kokosmjölk, pastavattnet. Parmesan över. :love:
 
Julmys-mellis! 😍 Årets första kaki med risgrynsgröt och kanel och en skiva av mamis hembakta julbröd :) :). Koffeinfritt kaffe med mjölk till.

Fast nu har det blivit alldeles extra mycket gröt och yoghurt på sistone... borde äta nån riktig mat till middag! Får se vad jag hittar på... :).
 

Bifogade filer

  • 20191012_154938.jpg
    20191012_154938.jpg
    179,7 KB · Visningar: 42
Efter att ha ätit makaroner med smör i tre veckor har jag kapitulerat och skaffat matkasse. Har haft Linas innan men den var lite för stelbent för mig och jag har aldrig nånsin slängt så mycket mat som då, så provar Hello Fresh den här gången. Första kassen kommer på måndag - gratinerade kidneybönor i tomatsås, grönkålsquesadillas med svart bönröra, och garam masala curry.
 
Efter att ha ätit makaroner med smör i tre veckor har jag kapitulerat och skaffat matkasse. Har haft Linas innan men den var lite för stelbent för mig och jag har aldrig nånsin slängt så mycket mat som då, så provar Hello Fresh den här gången. Första kassen kommer på måndag - gratinerade kidneybönor i tomatsås, grönkålsquesadillas med svart bönröra, och garam masala curry.
Hade hello fresh ett tag för 10 år sedan när jag bodde i Tyskland. Vego och ekologiskt, tyckte den var riktigt bra faktiskt! Visste inte att den finns i Sverige :)
 
Efter att ha ätit makaroner med smör i tre veckor har jag kapitulerat och skaffat matkasse. Har haft Linas innan men den var lite för stelbent för mig och jag har aldrig nånsin slängt så mycket mat som då, så provar Hello Fresh den här gången. Första kassen kommer på måndag - gratinerade kidneybönor i tomatsås, grönkålsquesadillas med svart bönröra, och garam masala curry.
Vill ha recepten på curryn och bönorna. Om du har lust att dela med dig när du fått dem.
Ser mumsigt ut på bilderna men självklart levereras inte sådant här där jag bor.
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
81 82 83
Svar
1 649
· Visningar
54 354
Senast: Kilauea
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 789
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
356
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 164
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp