Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Lyx-mellis efter dagens jobb och träningspass. Detta plus en liten bit kladdkaka och en stor mugg varm O'boy ish. :). Fast gröten är inte lika god som jobbets eller mormors... tur jag får mormors på söndag! :d Och om jag är riktigt snäll kanske även på fre o lör o några dar till :D:d.
 

Bifogade filer

  • 20191209_162714.jpg
    20191209_162714.jpg
    156 KB · Visningar: 33
Risgrynsgröt!

Finns något tips på vad man kan använda i Jansons istället för ansjovis? Fiskallergi denna gången men denna tråden är ju så bra på tips!
 
Idag blir det middag på Allstar, gissar nån form av burgare, utbudet var inte så stort...
 
Idag blir det middag på Allstar, gissar nån form av burgare, utbudet var inte så stort...
Vad är All Star? En kedja eller nåt lokalt? Hoppas det blir gott!

Jag gillade den inte heller men jag är inte något stort fan av quorn.
Okej!

Jag gillade den tyvärr inte alls, blev väldigt torr och konstig i konsistensen.. Kommer inte att köpa igen, kändes som bortkastade pengar (här är den svindyr i butik...).

Blä. Känns som om jag hoppar över den!

----

Jag åt just precis havregrynsgröt med russin och drack en mugg O'boy ish till mellis. Nu smälta maten och sen göra mig klar för Nobelmiddag med en kompis! 😊
 
Vad är All Star? En kedja eller nåt lokalt? Hoppas det blir gott!


Okej!



Blä. Känns som om jag hoppar över den!

----

Jag åt just precis havregrynsgröt med russin och drack en mugg O'boy ish till mellis. Nu smälta maten och sen göra mig klar för Nobelmiddag med en kompis! 😊

En kedja :) tror den finns bortanför Norrbotten med!
 
En kedja :) tror den finns bortanför Norrbotten med!

Aha, yes, blev nyfiken och googlade. Fanns tydligen i Västerås bl a, fast där var menyn jättetrist.
Men på Luleås meny fanns denna, såg ju inte helt fel ut... potatisgratäng hade de också såg jag👍. Ingen coleslaw dock 👎.
 

Bifogade filer

  • 20191210_163657.jpg
    20191210_163657.jpg
    31,2 KB · Visningar: 43
Hmm, jag trodde den var griljerad och klar? Har bara sett bild på nätet. Men låter ju inte som nån hit då...

Då kanske det är en annan variant.Quorn hade för några år sedan en ”julskinka” att griljera själv. Som fanns i frysdisken. Den gillade jag inte.
Älskar dock deras veganska pålägg med rökt smak.
 
Då kanske det är en annan variant.Quorn hade för några år sedan en ”julskinka” att griljera själv. Som fanns i frysdisken. Den gillade jag inte.
Älskar dock deras veganska pålägg med rökt smak.

Aha, okej den har jag inte smakat... inte deras pålägg heller...
Men då kör jag nog på Pärssons påläggsskinka :) den gillar jag.
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
76 77 78
Svar
1 543
· Visningar
50 658
Senast: ameo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 741
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp