Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Färgglad lunch :)
 

Bifogade filer

  • 20200411_124856.jpg
    20200411_124856.jpg
    230,2 KB · Visningar: 27
Ja... tycker inte alls om max utbud längre sen dom tog bort sin bönburgare :(
Vi skulle ätit från korvgubben egentligen, men de hade stängt!

Jag tyckte deras chili'n'cheese var god när jag provade den i november! Sen provade jag den där hypade plant beef, men den var då en besvikelse! Jag gav t om bort halva min hamburgare till pappa. 👎

-----

Jag fortsätter skafferirensningen! Den här köpte jag för länge sen (till ett mat-kryss jag startade här om nån minns...) men det blir aldrig av att jag äter av den!! Nu äter jag sån på rostat bröd, helt ok mellis.
 

Bifogade filer

  • 20200411_151300.jpg
    20200411_151300.jpg
    198,2 KB · Visningar: 43
Jag tyckte deras chili'n'cheese var god när jag provade den i november! Sen provade jag den där hypade plant beef, men den var då en besvikelse! Jag gav t om bort halva min hamburgare till pappa. 👎

-----

Jag fortsätter skafferirensningen! Den här köpte jag för länge sen (till ett mat-kryss jag startade här om nån minns...) men det blir aldrig av att jag äter av den!! Nu äter jag sån på rostat bröd, helt ok mellis.

Ja, har nog testat dom båda, men det är alldeles för köttlikt, så blir bara äcklad :meh:
 
Jag tycker absolut det också!


Varför ska det göras likt kött när de som ska äta det faktiskt valt bort just det.
Så tänker jag iaf. 🙈
Eftersom jag äter kött så vill jag gärna att det vegetariska alternativet är just 'väldigt vegetariskt' när jag väljer det, annars kvittar det ju (mej) lite 🙃
Fattar inte heller varför det ska vara köttlikt. Varför kan det inte bara få vara gott och vegetariskt utan att ha köttsmak.
 
Vi åt risotto idag, jag älskar det, mättande dessutom.
(De som ville fick kycklinggrillspett också)

Egna trattisar, lök, vitlök, sparris o morötter som blivit över från påskgrillningen. Parmesan som fanns i frysen, överblivet (!?) vin 😋
Gjorde extra för att kunna frysa in också ☺️
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
77 78 79
Svar
1 572
· Visningar
51 594
Senast: Mabuse
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 756
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp