Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Fick testa tofu i en wok i helgen, gillade det verkligen :)

Har varit hos syrran och hennes man i helgen. Fick även äta en god lasagne och tacos :love:
 
Lever på nyponsoppa och glass nu..
Denna var ok, inte så jättemycket mangosmak dock :(
IMG_20180515_140820_023.jpg
 
Idag är det för varmt, det blir klappgröt på körsbärssaft med mjölk, mango och blåbär till middag. Banan hade man kunnat haft också, men jag tänkte inte på det när jag handlade.

Imorgon blir det klassisk risotto, fast med spenat och svart ris. Till det vinägerstekt ostronskivling, friterad salvia och körsbärstomater.
 
Hade planner involverande potatis sallad å nå mer men allt engagemang försvann efter jag rengjort dörren jag hämtade upp. Den som kom på mässingsdetaljer på hyresdörrar när tidigare hyresgäster struntat rengöra dom överhuvudtaget... degens engagemang försvann.
 
Sparris igen! Idag rörde jag ihop en färskost-wannabe av silkestofu, citronskal och lite citronsaft, färsk basilika, salt och peppar. Den klickade jag ut på veganska fullkornssmördegsbitar. Lade på lite förkokt sparris och rullade ihop till ett paket. In i ugnen på 180 grader i ca 18 minuter. Blev gott.
 
Någon som sitter på ett bra recept på vegansk hamburgare som funkar bra att grilla? Tycker ofta att biffar mm blir svåra att hantera, antingen blir de mjuka och går sönder eller så blir dom smuliga istället.
 
Någon som sitter på ett bra recept på vegansk hamburgare som funkar bra att grilla? Tycker ofta att biffar mm blir svåra att hantera, antingen blir de mjuka och går sönder eller så blir dom smuliga istället.

Anammas formbara färs är överlägsen. Smular inte alls och går att smaksätta precis som vilket malet kött som helst.
Åt en grillad hamburgare gjord på den färsen på restaurang för en dryg vecka sedan. Den var smaksatt med bland annat rödbeta för den var alldeles rosa :p Mycket gott!
När jag gjort själv har jag smaksatt med vitlök, färska örter och liquid smoke.
Den är vegansk.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 154
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 034
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 515
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp