Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Inte orkat åka och handla så lever på falafeltallrik...
IMG_20180725_083336_890.jpg
 
Behöver tips på goda woksåser!
Just nu kör jag på soja, sambal oelek, matlagningsvin och lite koriander. Kryddskåpet är ganska välfyllt men inspirationen långt borta.

Vad mer kan man göra woksås på?

Wokar zucchini mest nuförtiden ihop med lite fryst grönsaksblandning.
 
Behöver tips på goda woksåser!
Just nu kör jag på soja, sambal oelek, matlagningsvin och lite koriander. Kryddskåpet är ganska välfyllt men inspirationen långt borta.

Vad mer kan man göra woksås på?

Wokar zucchini mest nuförtiden ihop med lite fryst grönsaksblandning.

Min wokgrund brukar vara finhackad chili, ingefära, vitlök, lite olja, fisk/oystersauce, soja, en gnutta hoisinsås (för sötman) och kanske mortlade korianderfrön. Sedan smakar jag av därifrån!
 
Min wokgrund brukar vara finhackad chili, ingefära, vitlök, lite olja, fisk/oystersauce, soja, en gnutta hoisinsås (för sötman) och kanske mortlade korianderfrön. Sedan smakar jag av därifrån!

Jag äter inte fisk och skaldjur så fisksås går bort, men resten tänker jag testa! :)
 
Helt OT, jag måste fråga var de fina tallrikarna kommer ifrån? Samt hur stora de är? Hade behövt byta ut våra hemma pga sprickor men våra skåp klarar inte för stora

Det är retro :) älskar dom!
Safari Uppsala Ekeby.
24 cm i diameter tror jag de är.
 
Och kikärtsbollar med thaismak!
20180807_205503.jpg


Tänkte göra vegfärssås också, men Willys hade inte inne anammas vegfärs. Ska fara förbi Ica imorgon och kolla.
 
Thaismak? Recept tack.

Jag använder bara samma ingredienser som när jag gör gryta (Fast utan kokosmjölk/Quorn) :) inget recept som vanligt.. tyvärr.

Ingefära, vitlök, koriander, chili, currypasta, lök, paprika och lite soja.
Och kryddor som salt/peppar/curry/cayenne osv :)

Vet inte hur mycket thai det är över dom, men lätt att säga så iallafall.
 
Jag använder bara samma ingredienser som när jag gör gryta (Fast utan kokosmjölk/Quorn) :) inget recept som vanligt.. tyvärr.

Ingefära, vitlök, koriander, chili, currypasta, lök, paprika och lite soja.
Och kryddor som salt/peppar/curry/cayenne osv :)

Vet inte hur mycket thai det är över dom, men lätt att säga så iallafall.
Och för att få bollar av dem?
Inte bara mosade kikärtor antar jag, utan något mer som ger konsistens som håller ihop...
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 152
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
565
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 018
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 506
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp