Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Trodde inte att det gick , men får testa vid tillfälle. Temp och tid i ugnen?
Bekvämt att inte så och steka, plus alla ser så hela och fina ut. :up:

Jag är jättelat så gör alltid i ugnen.
De blir lite torra, men äter med sås till så :D

Hade ca 220 grader, tills de blev gyllenbruna :) kanske 20-25 min?
 
Vegfärssås på spisen, har provsmakat och den var sjukt god! (Anammas färs)
20180809_205546.jpg
 
Vegfärssås på spisen, har provsmakat och den var sjukt god! (Anammas färs)
Visa bifogad fil 18087

Åh, kan jag få recept? Gjorde en vegfärssås en gång men det blev verkligen inte bra, och inte gott att värma upp igen. Vet du om denna blir bra om den fryses in och sedan tinad/värmd? Älskar köttfärssås, men vill helst äta så lite kött som möjligt.
 
Åh, kan jag få recept? Gjorde en vegfärssås en gång men det blev verkligen inte bra, och inte gott att värma upp igen. Vet du om denna blir bra om den fryses in och sedan tinad/värmd? Älskar köttfärssås, men vill helst äta så lite kött som möjligt.

Åt den till väldigt sen middag och den var sjuukt god.

Kör ju alltid utan recept, men den brukar vara väldigt god att värma upp (värre med pastan..)

Men ungefär:
2 gula lökar (finhackade)
4 stora vitlöksklyftor (pressade)
2 stora tomater (finhackade)
Fräs ihop med 3 buljongtärningar.

He i färsen.
Sen hade jag:
2 polpa mutti krossade tomater
2 av samma märke men körsbärstomater
Sköljde ur varje burk och hade i grytan.

Tyckte den såg tjock ut så tog 2 dl
havremjölk också.

Massa torra kryddor:
Flingsalt
Svartpeppar
Cayennepeppar
Basilika
Oregano
Och en hel kruka färsk basilika.
Hade även i lite japansk soya och nån stark sås :)

Nåt sånt!
 
Jag har hemska köttcravings, kan det bero på nån brist?
Tar inga tillskott och äter ju tyvärr inte jättevarierat...
 
Bondbönssoppa, har jag drömt eller finns det ett recept där man kokar skidan i buljong, mixar, kokar upp igen med själva bönan så de blir klara, blandar i grädde, vin och ost. Serverar med lite olja, yoghurt. Eller är det bara att prova?
 
Har inte skrivit här på länge, men ätit har jag ju. Och läst era inlägg!

Vi har varit på semester i Sverige och jag har testat en herrans massa halvfabrikat. Formbar färs, falafel, burgare, korvar, vegiar, "ost" från A&A osv. Samt ätit vego på MCD och helt galet autentiska Nuggets på Max. Är ganska mätt på sånt där nu, även om det var gott nästan jämt.

Hemma har det varit lite svårt med motivationen. Min man är liksom inte med på det veganska tåget och att laga helt parallelt har ingen direkt lust med. Häromdagen satte vi oss ner och gjorde en ganska lång lista med "acidentally vegan" rätter som min man tycker om (fransk löksoppa, falafel, tikka masala med kikärtor, sallad, pumpasoppa, röd linssoppa osv) och sådana som är lätta att variera (pizza, burgare...), Nu hoppas vi att alla ska bli lite nöjdare.

Matsedeln för den här veckan ser ut ungefär så här:
må: tortellini i tomatsås / "salladsbuffé" med halloumi för den som äter sånt
ti: ??? / Spätzle och linser, varmkorv åt köttätare
ons: pastasallad / tikka masala med ris
to: tabbouleh och falafel / löksoppa med bröd och ost
fr: pannkaka (veg) / pizza
lö: tacos
sö: salladsbord med tomatfocaccia
 
Har inte skrivit här på länge, men ätit har jag ju. Och läst era inlägg!

Vi har varit på semester i Sverige och jag har testat en herrans massa halvfabrikat. Formbar färs, falafel, burgare, korvar, vegiar, "ost" från A&A osv. Samt ätit vego på MCD och helt galet autentiska Nuggets på Max. Är ganska mätt på sånt där nu, även om det var gott nästan jämt.

Hemma har det varit lite svårt med motivationen. Min man är liksom inte med på det veganska tåget och att laga helt parallelt har ingen direkt lust med. Häromdagen satte vi oss ner och gjorde en ganska lång lista med "acidentally vegan" rätter som min man tycker om (fransk löksoppa, falafel, tikka masala med kikärtor, sallad, pumpasoppa, röd linssoppa osv) och sådana som är lätta att variera (pizza, burgare...), Nu hoppas vi att alla ska bli lite nöjdare.

Matsedeln för den här veckan ser ut ungefär så här:
må: tortellini i tomatsås / "salladsbuffé" med halloumi för den som äter sånt
ti: ??? / Spätzle och linser, varmkorv åt köttätare
ons: pastasallad / tikka masala med ris
to: tabbouleh och falafel / löksoppa med bröd och ost
fr: pannkaka (veg) / pizza
lö: tacos
sö: salladsbord med tomatfocaccia
Picture proff or it dident happen.
Jag har inte haft nån rolig meny alls iochmed tandborttagning. Levt på jordgubbskräm å pasta typ.
 
Picture proff or it dident happen.
Jag har inte haft nån rolig meny alls iochmed tandborttagning. Levt på jordgubbskräm å pasta typ.
IMG_20180820_124548_612.jpg

Det här var en sådan där vardagslunch förra veckan. Vita bönor i tomatsås, majs, sallad med jordnötsdressing, ugnspotatis, råkostsallad med morot och äpple. Inte så fancy, men barnen äter det... (och den ömma modern likaså).
 
Bondbönssoppa, har jag drömt eller finns det ett recept där man kokar skidan i buljong, mixar, kokar upp igen med själva bönan så de blir klara, blandar i grädde, vin och ost. Serverar med lite olja, yoghurt. Eller är det bara att prova?
Med de skidor mina bondbönor producerar, så blir det där inte gott. Jag är modig, men jag hade inte ens testat.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 155
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 041
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp