Kropp & själ Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Jag var på julfest med sonens fotbollsförening ikväll. Hade grundat lite hemma, för jag räknade inte direkt med ett vegansk utbud. Men de hade faktiskt veganska grönsaksbiffar, grönsallad (utan dressing) och potatissallad gjord på grönsaksbuljong istället för köttbuljong (som är vanligare här). Inte jättespännande men jag kunde äta mig ganska mätt. (Det var alltså catering från restaurangen på fotbollsplatsen, det har ett ganska traditionellt, lantligt kök, så detta var ganska revolutionerande).

Senaste dagarna har jag ätit blomkålssoppa med olika toppings (krutonger, fräst svamp, gröna sojabönor, pumpafrön... nåt mer som jag inte kommer ihåg), minitortillas med ugnsbakad sötpotatis, grönkål, fetaost och svarta bönor + guacamole till, samt linsgryta med kokosmjölk och bladspenat.

Gårdagens middag och dagens lunch blev någons slags meze-aktigt. Bulgursallad med bladpersilja, mynta, stora vita bönor, tomater, gurka, salladslök, röd lök och dressing på olivolja, vit balsamico och citronsaft. Turkiska linsbiffar (så goda!), färsbiffar (anammas formbara) med massor av örter och kryddor, vitlöksstekt aubergin, ostfyllda filodegsrullar, hoummus (blev inte god :() och yoghurtsås med mynta. :d:d:d

Bifogade filer

Hästar nu

• Inridning
  • Varför har Isabell Werth...
  • Foderboost

Övrigt nu

• Kattsnack #5
  • Horse Reality II
  • Saker som följde med er sambo

Dagbok

Radannonser

• Springpony sælges